OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu förstärkning till vår ekonomiavdelning på vårt skandinaviska huvudkontor i Göteborg! Du kommer att ingå i ett internationellt team hos ett av Sveriges ledande kreditupplysningsföretag.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som ekonomiassistent kommer du ansvara för kund- och leverantörsreskontra för Creditsafes svenska, norska och danska bolag. Du svarar på inkommande kundfrågor till ekonomiavdelningen via mejl och telefon. Tjänsten innebär även hantering av in- och utgående betalningar, fakturering samt löpande redovisning.
Som ekonomiassistent ingår du i ett team av totalt fem personer och rapporterar till ekonomichefen.
Kvalifikationer och egenskaper:
Vi söker dig som är i början av karriären, som är nyfiken och intresserad av att lära dig mer! Du har en positiv attityd samt är engagerad och driven i ditt arbete. Som person är du ansvarstagande, noggrann och uppskattar att vara en del av ett team. Du har förmågan att strukturera och effektivisera processer och är en resultat- och lösningsorienterad person.
Vi ser att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Erfarenhet av kund-och leverantörsreskontra är positivt men inget krav. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav.
Om oss:
Vi är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi erbjuder bland annat träning på arbetstid, ett nyrenoverat kontor, kickoffer och roliga personalfester. Som anställd hos Creditsafe blir du en del av ett framgångsrikt företag där våra passionerade medarbetare är den största framgångsfaktorn!
Vi erbjuder dig en stimulerande, öppen och flexibel arbetsplats med kontor i centrala Göteborg.
Övrig information:
- Tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning
- Tillträde snarast
- Fast månadslön
Eftersom intervjuer sker löpande hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!