OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent/administratör på 60% till en av våra kunder i Örkelljunga
Om företaget
Dina arbetsuppgifter
Rollen som ekonomiassistent är bred och består till största del av arbetsuppgifter inom ekonomi men kommer även att beröra arbetsuppgifter inom kvalitet, arbetsmiljö, administration, frakthantering och olika typer av projekt.
Exempel på arbetsuppgifter är;
- Daglig kontroll av kund- och leverantörsreskontra
- Betalningar
- Fakturering
- Löner
- Löpande bokföring
- Växeltelefon
- Frakthantering, bokning av import och export
- Andra administrationsuppgifter
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker bör vara gymnasieekonom eller har du annan relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning och därmed ha god förståelse för hur flödet fungerar igenom hela ekonomiprocessen. Alternativt har du som söker några års erfarenhet av liknande ekonomiarbete där du arbetat brett och varierat i ett mindre eller medelstort bolag. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med kvalitetsarbete, arbetsmiljöfrågor eller med frakt och tullhantering.
Som vår ekonomiassistent behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i såväl svenska som engelska. Vidare har du god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system och tjänsten kräver att du är en van användare av Office-paketet och ekonomisystem.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående i din roll som ekonomiassistent och tar egna initiativ. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har lätt för att lära nytt. Du ser vad som behöver göras och kan hjälper gärna till där det behövs.
Information och kontakt
Tjänsten är på 60% Månd-Onsdag
B-körkort och tillgång till egen bil.
Tjänsten är en hyrrekrytering via Wikan Personal. Du visstidsanställs via Wikan Personal under 6 månader för att som målsättning övergå i en tillsvidareanställning hos kunden
Du är välkommen att söka tjänsten via Wikans hemsida www.wikan.se och sista ansökningarna kommer att behandlas löpande så, sök direkt
För mer information eller frågor, kontakta Magnus Nordholm 046-540 85 91
Välkommen med Din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se