Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Ekonomiavdelningen, Ovanåkers kommun söker ekonomiassistent som kommer att arbeta med löpande bokföring, handhavande av kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt inköpssystem.

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbete. Du har god kännedom om löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra samt gärna erfarenhet av avstämningar och bokslut. Erfarenhet av något ekonomisystem är ett krav.

Som person är du ordningsam och kan arbeta strukturerat. Du är också van att hantera oväntade situationer samt att lösa problem.

Du är kommunikativ, utåtriktad, initiativrik, har lätt för att samarbeta och har en helhetssyn på ekonomifrågorna och att du har goda datakunskaper.

Krav
Gymnasieekonomutbildning
Erfarenhet av ekonomisystem
Officepaketet

Meriterande
Yrkeserfarenhet

Varaktighet/Arbetstid
Tjänsten är ett vikariat till och med 2017-10-31, 75 % med tillträde snarast.

Lön/förmåner
Fast lön. Efter överenskommelse

Kontaktpersoner
Magnus Haraldsson, 0271-57082, magnus.haraldsson@ovanaker.se , Ekonomichef
Fackliga företrädare nås via kommunens växel tfn 0271-570 00

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
828 80 EDSBYN
Tel: 0271-57000
www.ovanaker.se

Välkommen med din ansökan till Ovanåkers kommun, Kommunstyrelseförvaltningen, 828 80 Edsbyn senast 2016-09-30. Urval sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ovanåkers Kommun EDSBYN
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Månadslön
  • Deltid Visstid 6 mån eller mer
  • Publicerat: 30 augusti 2016

Liknande jobb


21 november 2024