OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill få möjligheten att arbeta i Acne Studios globala Finance Operations Team så kan detta vara rollen för dig. Ditt huvudansvar kommer att vara att ansvara för ett antal olika leverantörsreskontror där du självständigt sköter betalningar, månadsbokslut, påminnelser etc. Du kommer också att utföra olika allmänna kontorsuppgifter inom ekonomiavdelningen, såsom exempelvis hantering av post och scanna fakturor. I denna roll rapporterar du till Head of Finance Operations.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera och bearbeta leverantörsreskontor för Acne Studios och deras dotterbolag - ta emot och slut godkänna fakturor, kontrollera flödet och ansvara för att betalningar sker i tid
- Kontrollera, administrera och godkänna utbetalningar
- Ansvara för olika konton i månads- och årsbokslut
- Behandla och hantera påminnelser, betalningar och e-post / samtal från både intern personal och leverantörer
- Övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen
Omfattning: Konsultuppdrag i 2 månader med stor chans till förlängning fram till hösten.
Placering: Centrala Stockholm
Start: Omgående
Arbetstider: Kontorstider (08:00-17:00)
Din profil:
För rollen söker vi dig som har 1-4 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller redovisning. Vi ser gärna att du arbetat inom en liknande roll som ekonomiassistent sedan tidigare. Som person ser vi gärna att du är organiserad och strukturerad med starka administrativa färdigheter. Vi värdesätter att du är serviceinriktad och har en god kommunikationsförmåga. Du har lätt för att hantera stress och uppskattar en arbetsmiljö med högt tempo. Ett krav för rollen är att du behärskar svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 70 417 92 81. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)