OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!
Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.
Ekonomi- och upphandlingsenhetens uppdrag är att stötta kommunens förvaltningar gällande tilldelade resurser och främja en ekonomi i balans. Enheten består av 17 medarbetare och vi söker nu en vikarierande ekonomiassistent som vill vara med på vår fortsatta utveckling!
ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i Ekonomi- och upphandlingsavdelningen, en central funktion inom kommunen som innefattar reskontrahantering, redovisningsfunktion, koncernredovisning, controllerfunktion, budget och uppföljning samt upphandlingskoordinering.
I din roll som ekonomiassistent arbetar du främst med kundreskontra, kassa/bank, daglig bokföring samt kontoavstämning. I rollen kommer du kontinuerligt arbeta i vårt affärssystem Raindance. Arbetet innebär även att svara på fakturafrågor från kommunens medborgare samt svara på interna frågor från medarbetare inom kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha minst gymnasial utbildning inom ekonomiområdet, gärna med inriktning redovisning. Har du en eftergymnasial utbildning, exempelvis YH-utbildning inom redovisning, ser vi det som meriterande. Goda IT-kunskaper förutsätts och du bör även ha erfarenhet av arbete i ett modernt ekonomisystem. Du har god kommunikativ förmåga i det svenska språket, både i tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, noggrann och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna är varierande vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att anpassa samt förhålla dig till olika situationer, stresstålig samt har lätt för att samarbeta.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Westerberg IT-chef
Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42