OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Företaget ingår i en koncern som bedriver internationella transporter. Bolaget som nu söker en ekonom till deras kontor i Helsingborg inriktar sig på shipping- och speditionsverksamhet. Tjänsten är ett konsultuppdrag med goda chanser till överrekrytering. Mer information om företaget kommer att ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du arbeta i ett mindre team som har gedigen erfarenhet av ekonomi. Organisationen är platt vilket innebär korta kommunikationsvägar där du kommer arbeta nära verksamheten. Mer konkret kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
- Löpande redovisning
- Kund- och Leverantörreskontra
- Momsrapportering
- Kontakt med kunder och leverantörer
- Vara behjälplig till företagets controller
Du kommer ha stora kontaktytor inom företaget, så väl på internationell- som nationell nivå för att bedriva ett samarbete mellan bolagets kontor placerade utanför Sverige.
Om dig
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning samt erfarenhet av att ha arbetat i ekonomirelaterade roller. Vi ser gärna att du kommer från ett mindre bolag där du arbetat med löpande redovisning, men det viktigaste är att du har viljan att lära dig. Mer specifikt krävs:
- Erfarenhet av kund- och leverantörreskontra
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, vår kund arbetar i SAP
För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund tror vi att du har ett intresse för ekonomirelaterade frågor och trivs i att arbeta i en prestigelös miljö. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och hjälpa till där du ser att det finns ett behov, och drivs av att ha ett bra samarbete inom hela verksamheten. Som person ser vi även att du är trygg i dig själv och ödmjuk inför de processer du befinner dig i vilket innebär att du har förmåga att ta in information från olika personer och perspektiv.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: mån-fre 8-16.30
Omfattning: Heltid
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonom, ekonomiassistent, leverantörreskontra, kundreskontra, redovisning, bokföring, momsrapportering, Excel, SAP, Helsingborg, Landskrona, Ängelholm, Lund