OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upplands Energi grundades 1918 och erbjuder elavtal samt energiprodukter till privatpersoner och företag i hela Uppland. Företagets elnät distribuerar elenergi inom halva Uppsala samt delar av Heby- och Östhammars kommun. Upplands Energi lever och verkar i din närhet samt brinner för det lokala – vi stöttar föreningar och organisationer med ett lokalt uppländskt samhällsengagemang. Upplands Energi har med bred marginal de nöjdaste kunderna.
Om tjänsten
Låter det spännande att få chansen att arbeta med ekonomiadministration och bokföring på ett föränderligt lokalt energibolag? Vill du arbeta i ett företag som alltid strävar framåt? Då kan du vara den vi letar efter!
I denna roll kommer du inneha en viktig funktion där du ansvarar för den löpande bokföringen, kundfakturering, kund- & leverantörsreskontra, skatte- & momsfrågor samt redovisning mot externa parter. I tjänsten ingår det ett brett spektrum av arbetsuppgifter där det är viktigt att du känner dig bekväm med att prioritera, planera samt organisera ditt arbete för att alltid leverera med hög kvalité. Förutom att kunna hantera många olika typer av ärenden på ett effektivt sätt, arbetar vi hela tiden med att optimera flöden och processer där vi gärna ser att du är en del i det arbetet.
Du kommer tillhöra vår ekonomiavdelning där du får dela vardagen tillsammans med duktiga och erfarna kollegor. Du kommer ha många sociala kontaktytor både externt så som internt med ett nära samarbete med våra interna avdelningar för att guida och hjälpa dem med ekonomiska ärenden. Du har i denna tjänst även möjlighet att göra skillnad för kunden och kundens helhetsupplevelse av oss som företag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har arbetet med redovisning och löpande bokföring. Vi ser att du minst har en gymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet som ekonomiassistent.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska samt har förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift. Att du har en god systemkännedom och ett administrativt sinne ser vi som en självklarhet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet då det är en viktig egenskap för att lyckas i denna roll.
Vi erbjuder
• En roll i en koncern som grundades 1918 där vi drar nytta av vår historik samtidigt som vi skapar möjligheter för framtiden med vår starka framåtanda och vårt varumärke.
• Vi agerar på en marknad med stort samhällsfokus med möjligheter till att hjälpa till att driva mot ett hållbart samhälle. Vi värnar om vår miljö och våra barns framtid genom energilösningar som bygger på ett hållbart samhälle.
• Ett lokalt och aktivt energiföretag med stort samhällsengagemang.
• Ett företag som är stolta över att ha de nöjdaste kunderna på vår marknad.
• Ett företag med nära samarbeten och korta beslutsvägar.
• Engagerande arbetskamrater som arbetar tillsammans i team mot gemensamma mål.
• Vi ligger i framkant i vår bransch och vi lägger stor vikt vid din utveckling. Vi vill såklart att du blir så bra som bara du kan och vi vill hjälpa dig att nå dit.
Personlighet
Vi tror du är en person som har ett administrativt ordningssinne med ett starkt intresse i att supportera andra samt drivs av resultat och är leveransfokuserad. Du har ett inre driv, är flexibel samt en god förmåga att kunna prioritera. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar även att jobba i en miljö med mycket kontaktskapande och i ett team. Du är liksom vi prestigelös och redo att hugga i där det krävs. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, ansvarstagande och strukturerad.
Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av framåtanda och har förmåga att tänka nytt och ständigt utmana dig själv och dina kollegor för att komma framåt. Vi tror att du är en person med positiv syn på omvärlden som uppskattar både långsiktighet som snabba förändringar. Vi ser att du har ett väl utvecklat affärsmannaskap, har lätt för att kommunicera med andra samt vågar och vill ta egna initiativ. Du kommer ha stor möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, men det ställer också höga krav på att du är villig att satsa. Hos oss värdesätts ditt arbete och dina idéer högt.
Tillträde och ansökan
Tjänsten är en heltidstjänst och tillsätts omgående efter överenskommelse. Intervjuer kan ske löpande.
Sista dag för ansökan: 2022-04-18
Rekryteringsprocess
Vi undanber oss ansökningar via e-post. Samtliga ansökningar skickas via nedanstående ansökningsformulär.
Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt, kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.
Upplysningar om tjänsten
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig chef Cecilia Rollborn samt av fackliga representanter.
Samtliga nås på telefon 018-67 84 00.