OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RentSafe Sverige AB söker en ansvarig för kund- och leverantörsreskontra till Kungsängen!
Är du en person som trivs att jobba nära organisation? Är du nyfiken, positiv och driven? Då är denna tjänst något för dig!
Välkommen till oss på Ramirent Safe Access AB, som är en del av en koncern som har verksamhet i elva länder i Europa och har totalt 2 500 anställda i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Ryssland, Ungern och Ukraina. Nu söker dotterbolaget Ramirent Safe Access AB, som har verksamhet inom ställningar, väderskydd och fallskydd, en redovisningsekonom.
Ramirent Safe Access AB har idag 85 personer anställda varav vi är två personer som arbetar på ekonomiavdelningen. Vår redovisningsavdelning behöver utökas med en Redovisningsekonom och vi hoppas att du vill komma med i resan framåt med oss!
Dina arbetsuppgifter
- Regististering och inläsning av leverantörsfakturor
- Journalföring och kundfakturor
- Avstämning leverantör- och kundreskontra
- Påminnelse/Inkasso hantering av kunder
Din profil
För att lyckas och trivas i rollen har du arbetat en tid inom redovisning. Som person är du strukturerad, ansvarstagande och analytiskt lagd och har en vilja att förändra och förbättra rutiner och processer internt. Då arbetet bedrivs i nära samarbete med produktionen är det viktigt att du har lätt att samarbeta med andra och att du trivs i en verksamhet med många kontaktytor. Vi seer gärna att du har erfarenhet av kund och leverantörshantering.
För att trivas hos oss är du en person som är drivande, engagerad och är trygg i dig själv. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda Excel kunskaper.
Övrig information
Placeringsort: Kungsängen samt möjlighet att arbeta på distans
Arbetstider: Heltid
Start: Så snart som möjligt
För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbeta hos RentSafe. Vi kommer att arbeta med löpnade urval. Låter denna tjänst intressant? Tveka inte att söka tjänsten redan idag!
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.