Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Homsan är ett familjeägt företag som genomsyras av personligt engagemang och har som syfte att erbjuda ett personligare alternativ och en familjär plats i vardagen. Med individens behov och önskningar som grund driver vi daglig verksamhet, boendestöd, ledsagning och avlösarservice för personer som omfattas av LSS och SoL.
I rollen är du med och bidrar i en omsorgsverksamhet som gör skillnad i människors liv. Vi erbjuder dig att vara med och utvecklas med oss!
Om anställningen
Dina huvudarbetsuppgifter som ekonomiassistent/administratör är framför allt leverantörsreskontra, utläggsredovisning, hantera kvitton samt rensning och arkivering enligt bland annat GDPR.
Du kommer att vara ett viktigt stöd till ekonomiansvarig och verksamhetschefer. Vad som är mest prioriterat kan skifta från vecka till vecka eller från dag till dag. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara inom ekonomi men du kommer även att vara behjälplig i kontorsrelaterade sysslor, såsom inköp av förbruknings- och kontorsmaterial samt hantering av matbeställningar till verksamheterna.
Om dig
Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och ansvarstagande samtidigt som du är serviceinriktad och prestigelös. Vi vill också att du har lätt för att samarbeta, är driftig och initiativtagande. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta och knyta nätverk, samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt. Du trivs med att jobba i en snabb, föränderlig och händelserik miljö med högt till tak.
Vi tror att du lätt sätter dig in i olika system, processer, ersättningsmodeller och kundavtal. Du bör ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vidare ser vi att
- Du har en gymnasieutbildning eller liknande inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning och controlling.
- God grundläggande IT-kunskap är ett krav
- Du är en van användare av Officepaketet och primärt Excel.
- Det är en fördel om du har erfarenhet av Fortnox, Hogia, Oxceed
Om arbetsplatsen
Vårt huvudkontor är beläget i Fruängen med bra förbindelser till hela Stockholms-området. Här arbetar du tillsammans med verksamhetschefer, verksamhetsutvecklare, ekonomi- och administrativ personal.
Om tjänsten
Tjänsten är ett föräldravikariat på 70 % med god möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde omgående.
Vi rekryterar löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista dag för annonsering. Maila gärna in din ansökan snarast, vi ser fram emot att träffa dig.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ADMINISTRATION OCH MEDIA Hägersten
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 21 maj 2022

Postadress

Elsa Brändströms Gata 54
Hägersten, 12950

Liknande jobb


21 november 2024