OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Nu söker Adecco en kvalificerad ekonomiassistent. Arbetsuppgifter Du kommer främst att arbeta med hela processen vad gäller leverantörsreskontra men även bokföringsuppgifter förekommer.Vem söker vi?Du bör ha 1-2 års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och goda kunskaper i ett eller flera ekonomisystem.Det är meriterade om du har arbetat i SAP.Du har mycket goda kunskaper i engelska och har förståelse för tyska.Erfarenhet av arbete under eget ansvar är viktigt för att göra ett bra jobb.Vi söker dig som är strukturerad och engagerad .Vidare är det viktigt att du är initiativtagande och trivs att arbeta självständigt.För att jobba som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.Vad erbjuder vi?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.Tjänsten som ekonomiassistent ska tillsättas snarast och avser ca 60% eller tre dagar i veckan.Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens. Intresserad?Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen att söka!