OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en ekonomiassistent till en bred roll inom ekonomi och administration.
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och lönehantering och/eller erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent.
Arbetsuppgifterna består av lönearbete, fakturering och hantering av leverantörsfakturor. Du kommer även hjälpa till att boka resor, personal och agera som spindeln i nätet för företagsledningen.
Vi ser gärna att du arbetat med lön förut, du behöver inte ha suttit med hela löneprocessen själv men det är viktigt att du har den bakomliggande förståelsen för löneprocessen.
Som person är du flexibel, har en positiv inställning och är inte rädd för att ta eget ansvar. Du är lösningsorienterad och kan föra ditt arbete framåt med god kvalitet i leveransen mot deadlines. Vi tror att du trivs i en roll där du får ta eget ansvar och där du har möjlighet att ansvara för många processer. Vi ser även att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och har god kunskap inom Officepaketet, framförallt i Excel.
För att trivas och utvecklas i denna roll ser vi gärna att du har:
Erfarenhet av löneadministration, personal- och lönefrågor
Erfarenhet av att arbeta i löne- och affärssystem
Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
Erfarenhet av bokföring, avstämningar, samt helhetsförståelse för redovisning
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan och vill tipsa om att söka så snart som möjligt då intervjuer sker löpande.
Om Agillo
Agillo AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som är särskilt inriktade på personaluthyrning och rekrytering inom arbetsområdena kontor, ekonomi, administration, produktion, lager, bygg och anläggning.