OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Välkommen till oss på Clavis VVS! Vi tar nu nästa steg i vår tillväxtresa där vi utökar vår verksamhet med ytterligare kollegor. Är du ekonomiassistent och vill arbeta verksamhetsnära och vara med och påverka så tror vi att du kommer att trivas bra hos oss!
Clavis AB är ett framåtsträvande och tillförlitligt VVS-företag med etablering i Jönköping. Vi har genuin yrkeserfarenhet och kunskap för att ta ansvar och samordna helhetslösningar inom VVS med ett stort kontaktnät inom byggbranschen i Jönköping med omnejd. Med engagerad och kunnig personal hjälper vi företag och privatkunder att omvandla visioner till verklighet.
Vi arbetar med såväl de stora projekten som de små inom entreprenad och service. Våra kunder är företag, privatpersoner och duktiga samarbetspartners. Vi har kontor/lager i Hovslätt strax utanför Jönköping samt ett kontor/showroom i centrala Jönköping.
Jobba hos oss
Detta är en bred roll som ekonomiassistent där du får tar ansvar för företagets ekonomi gällande
· Löpande bokföring
· Leverantörsfakturor
· Kundreskontra
· ROT ärenden
För att lyckas bra i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet inom yrket och självklart en utbildning inom ekonomi i botten. Du använder digitala plattformar och system enkelt. Vi har tidigare arbetat nära med en extern redovisningsbyrå som kommer att fortsätta vara din support. I din roll kommer du också hantera skatt-, arbetsgivar- och momsdeklarationer. Fakturering kan förekomma samt andra administrativa uppgifter såsom att samordna inför lönekörning.
Bolaget äger ett par mindre dotterbolag där ekonomiadministrationen också kommer att ingå i dina arbetsuppgifter. Har du erfarenhet inom ekonomistyrning. planering och uppföljning tycker vi det är toppen men det är ej något krav.
Du som person är ordningsam och har en stark integritet. Noggrannhet och struktur är två viktiga delar som driver dit arbete framåt och gör att du tar dina uppgifter i mål. I övrigt tror vi att du är trygg i dig själv och kan kommunicera med både medarbetare, kunder och leverantörer på ett tydligt sätt.
Du arbetar till stor del självständigt men kommer vara en del av ett administrativt team på totalt 5 personer därav kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att styra över din egen tid och arbetsplats. Du utgår från kontoret i Hovslätt men har möjlighet att välja att arbeta hemifrån en dag i veckan eller använda vårt inspirerande showroom som arbetsplats ibland.
Här får du goa kollegor och tillsammans är vi ett glatt gäng. Vi kör bl.a. 1 träningspass ihop per vecka under arbetstid och utöver detta planerar vi regelbundet gemensamma aktiveter och erbjuder dig såklart marknadsmässig lön. Vi ser positivt på om våra medarbetare vill utveckla sina kompetenser och stöttar dig gärna i vidareutbildningar inom området. Vi vet också att vardagslivet ser olika ut för våra medarbetare och erbjuder flexiblare arbetstider för den som behöver det.
Övrigt
- Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
- Tjänstens omfattning är minst 75%
- Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska, både tal och i skrift.
- Träning 1 tim/vecka under arbetstid
- Sök tjänsten senast 14 augusti, urval sker löpande.
- Kontakt och ansökan sker via Amanda Vallin, amanda@clavisvvs.se , 0708823907