OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent som har förmåga att utveckla ekonomiprocessen och bidra med ordning & reda på vår fortsatta tillväxtresa.
Som ekonomiassistent på Formac kommer du ha en bred roll med stort eget ansvar för ekonomifunktionen på Formac. Du kommer vara spindeln i nätet mellan koncernmodern STEGA, våra egna dotterbolag i Norge och Finland, och mellan avdelningar på Formacs kontor i Växjö. Du kommer arbeta nära VD, sälj- och inköpsavdelning.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
· Löpande bokföring
· Kundreskontra och leverantörsreskontra
· In- och utbetalningar
· Fakturafrågor
· Rapportering av statistik
· Delaktig i månads- & årsbokslut
· Systemunderhåll och registervård
· Övrig administration och förbättringsprojekt
Du som söker är kunnig inom bokföring och administration. Du har erfarenhet från affärs- och ekonomisystem. Du har förmodligen arbetat inom privat sektor, gärna B2B, och har relevant högskoleexamen eller motsvarande. Som person är du noggrann, strukturerad, driven och vill ta eget ansvar. Du tycker om att arbeta självständigt och trivs i en miljö där det händer mycket och pågår förändringar. Vi vill alltid ge den bästa servicen så kundfokus står högt på listan hos oss, liksom att ha roligt på jobbet.
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
· Några års erfarenhet av liknande roller
· Relevant utbildning inom ekonomi
· Erfarenhet av affärs- & ekonomisystem, extra plus om du har arbetat i Jeeves.
· God svenska och engelska i tal och skrift
Din ansökan
Sista ansökningsdatum är 10 augusti men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Ansökan och frågor skickas till VD Jacob Hermansson på jacob.hermansson@formac.se eller 072-7203035.
Under juli månad är det enklast att maila frågorna för att få svar.