OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Derome är en växande koncern som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden, långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Vi är 2 800 medarbetare och har en omsättning på 11 miljarder kronor.
Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att utvecklas. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Vi värdesätter ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Vi är övertygade om att kunniga och engagerade medarbetare är en av de viktigaste framgångsfaktorerna och därför arbetar vi kontinuerligt med kompetensutveckling och närvarande, engagerande ledarskap för att vi tillsammans ska bidra till vår vision. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av vårt företag.
ARBETSUPPGIFTER
Letar du efter något långsiktigt och vill jobba som Ekonomiassistent, då kan vi ha något för dig!
Placerade i Derome sitter vår Leverantörsrekontra grupp, i denna grupp registrerar och betalar vi närmare 200 000 fakturor per år.
I rollen som ekonomiassistent på vår leverantörsreskontra bidrar du till att serva både vår interna personal samt våra leverantörer.
De huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Att tillsammans med gruppen svara för att inköp matchas mot leverantörsfakturor
- Svara för att rutiner följs på lokal nivå samt svara för att fakturahantering och orderhantering i bolagets system sköts och efterlevs.
- Jobba mot att automatisera och effektivisera fakturaflödet.
- Förändringsarbete inom leverantörsreskontra processen
KVALIFIKATIONER
Hos oss får du arbeta i en miljö som är tempofylld med växlande arbetsuppgifter. Du är engagerad och prestigelös i ditt arbetssätt och som person är du trygg, stabil och ansvarstagande. Service är en stor del och majoriteten görs via telefon, därför är det bra om du trivs och är bekväm med den typen av service. Du som person gillar ha struktur på ditt arbete och lösa de utmaningar som uppkommer samt aktivt är med att förbättrar avdelningen.
Vi söker en lagspelare som kommunicerar och arbetar tillsammans i gruppen för att uppnå bästa möjliga resultat och arbetsmiljö.
För att lyckas i befattningen som ekonomiassistent på leverantörsreskontraavdelningen tror vi att du behöver ha arbetserfarenhet inom området eller att du är nyexaminerad civilekonom. Rollen kräver god administrativ förmåga samt att du tycker om att arbeta i en serviceorganisation. Goda kunskaper i Excel och god förståelse för affärssystem är ett krav.
ÖVRIG INFORMATION
Tjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde snarast. Placering är vid vår anläggning i Derome.
Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan senast den 2 oktober eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten.
Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Derome utmanar det som är. Vi vill förenkla och förbättra och tror på att växa tillsammans med vår omvärld, våra kunder och medarbetare. I vårt koncernbolag blir du en del i teamet av affärsstödjande funktioner där engagemang, kompetens, prestigelöshet och affärsmässighet är vad som driver oss framåt. Läs mer på derome.se