OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Cordoba International school söker en Ekonomiassistent till skolan i Kista. Vi har klasser med mellan 15-25 elever och tar emot totalt ca 500 elever från förskoleklass till årskurs 9.
Cordobaskolan ska skapa förutsättningar för att utveckla barn och vuxna som lär, trivs, mår bra, tar hand om varandra och sin skola och ser möjligheter.
Vi vill att eleverna utvecklar ett självförtroende och känna tillit till att det inte finns några gränser för deras framtid. De ska hos oss bli rustade med de verktyg de behöver för att skapa ett framgångsrikt liv.
Din organisatoriska placering
Du ingår i skolans serviceteam med fokus på löpande ekonomiarbete
Din närmaste chef
Du rapporterar till närmaste chef som är Administrativa chefen
Utgångspunkt för ditt arbete
Att ekonomifunktionen fungerar tillfredsställande är av yttersta vikt för företaget. Därför ställs höga krav på dig som ekonomiassistent vad gäller noggrannhet samt ordning och reda.
Dina ansvarsområden
Som ekonomiassistent ansvarar du i det dagliga arbetet för företagets kund- respektive leverantörsreskontra och vid bokslut och revision är du ekonomichefen (VD) och redovisningsbyrån behjälplig. Du är även ekonomiavdelningens ansikte utåt och ansvarar för kontakt med kunder och leverantörer angående frågor kring fakturor. Både via telefon och per e-post. I ditt arbete som ekonomiassistent är du en länk mellan redovisningsbyrån, och verksamhetens ledare/chef (rektorer).
Det ekonomiska ansvaret innebär att du har ansvar för:
Kundreskontra
● Inkomstuppgifter
● Registrering av inbetalningar
● Fakturering
● Kontering av kundfakturor
● Påminnelsehantering
● Inkasso
● Kontroll av kommunintäkter
Kvitton och utlägg
● Administration av bolagets alla kort- och kontantköp
● Utbetalning av medarbetarnas kontantköp/utlägg
● Arkivering av fysiska kvitton
Löner och personaladministration
● Attestering av löneunderlag
● Administration av personaldokument och kommunikation med lönebyrå
● Personalens kontaktperson för lönefrågor, FK, AF
Leverantörsreskontra
● Scanning av leverantörsfakturor
● Leverantörsbetalningar
● Kontering av leverantörsfakturor
● Bevakning av leverantörskrediter
● Arkivering av pappersfakturor
● Attesteringar i Fortnox
Övrigt
● Assistera vid budgetering, bokslut och revision
● Uppdatera kund- och leverantörsregistret regelbundet och vid behov
● Rapportering SCB - Skolkostnader, Personal, Elever
● Statsbidrag - Personalrelaterade bidrag
Din arbetstid
I din tjänst ingår inte övertidsersättning utan ersättning härför ersätts med 5 semesterdagar. Du redovisar din arbetstid i för tillfället gällande tidsredovisningsprogram, även eventuell övertid.
Din arbetsbeskrivning är under ständig förändring
Företagets verksamhet samt du själv förändras ständigt och du kommer vara med på en spännande resa där du är med och utvecklar de ekonomiska styrmedel som skolan har. Du kommer också till en skola med ljusa och moderna lokaler, trevliga och målmedvetna kollegor, bra mat och en tydlig och stark pedagogisk utveckling.
VÄNLIGEN SÄND DIN ANSÖKAN SNARAST OCH SENAST DEN 25 SEPTEMBER TILL:
Peter Åberg, Tf Administrativ chef Cordobaskolan på: peter.aberg@cordobaskolan.se
070 681 50 50.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Naima Ström
0704 -335 071
Biträdande rektor Mohamoud Mohamoud
0708-523 299