OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Ekonomiassistent till vårt kontor på Hammarbybacken.
Vi söker dig som har god samarbets- och initiativförmåga. Du bör kunna arbeta självständigt men också gilla samarbete med kollegorna på kontoret. En del av uppgifterna handlar om att ha kontakt med våra kunder och leverantörer i ekonomiärenden kopplat till fakturor och betalningar. Vi ser gärna att du är målinriktad och inte rädd för att “kavla upp ärmarna” när det behövs
Dina arbetsuppgifter:
- Handläggning och avstämning av kundinbetalningar.
- Aktivt arbeta med bevakning, påminnelser och indrivning.
- Skapa betalningsförslag för leverantörsreskontra.
- Hantering av betalningspåminnelser
- Kontrollera inbetalningar och följa upp kundinbetalningar.
- Löpande bokföring av ovanstående
- Kommunicera med och ge support till kund via telefon, mejl
- Delta i arbetet med kreditbedömningar av befintliga och nya kunder
Placering: Stockholm
Kvalifikationer:
- Du kan formulera dig väl både muntligt och skriftligt.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Du är är serviceinriktad och lösningsorienterad.
- Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning
- Det är ett plus om du har ett par års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet och har arbetat med arbetsuppgifter såsom reskontra och bokföring.
Välkommen med din ansökan!
Tillträde enligt överenskommelse.