Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Ekonomiassistent till Soft Center i Ronneby Har du ett stort intresse för siffror & förstår ekonomiska flöden? Är du dessutom nyfiken, hjälpsam och noggrann i ditt arbete? Då har du möjlighet att bli en del av vårt team i en hybrid roll!

Välkommen till Active Properties AB
Active Properties (APROP), med säte i Ronneby, är ett fastighetsbolag med inriktning mot kommersiella fastigheter i regioner med god tillväxt företrädesvis i södra Sverige. Affärsidén är att skapa långsiktiga värden genom att förvärva, utveckla och förvalta fastigheter inom segmenten; kontor, lätt industri och handel. APROP prioriterar fastigheter med hög avkastning, balanserad risk och långa hyresavtal för att därigenom uppnå en god riskjusterad avkastning till bolagets aktieägare.
Koncernen strävar efter att ha trygga och engagerade medarbetare i en god arbetsmiljö som känner att de har kunskap och förståelse för företagets vision och affärsidé. Samtliga medarbetare är placerade på kontoret i Soft Center i Ronneby.
Välkommen att läsa mer om oss: https://www.activeproperties.se/

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som ekonomiassistent förväntas du att självständigt kunna driva den löpande bokföringen och att du är trygg i dina ekonomikunskaper. I denna tjänst kommer du även att vara ansvarig för receptionen och se till att våra kunder möts av en mycket hög grad av service.

Du ingår i ett engagerat och trevligt team om sju personer och du rapporterar till ekonomichefen. Teamet arbetar tillsammans med ständiga förbättringar och ser till att företagets processer utvecklas i rätt riktning. Dina synpunkter kommer att vara viktiga inslag i uppdraget.
Förekommande arbetsuppgifter: • Sköta det löpande, den dagliga bokföringen • Hantering av kund- och leverantörsfakturor • Projektredovisning • Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut • Hantera kontakter med kunder och leverantörer • Hantera post- och paketutlämning

Din profil

Rollen som ekonomiassistent kräver att du har:
· Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. · Några års erfarenhet av löpande bokföring. · Mycket goda kunskaper inom Officepaketet (Excel). · Mycket goda kunskaper i svenska, i tal såväl som skrift. · Goda kunskaper i det engelska språket. Vi ser det som meriterande om du har: · Eftergymnasial utbildning inom ekonomi. · Kunskaper inom inDesign eller liknande programvara för att vara behjälplig i att ta fram årsredovisningar och andra presentationer. För att trivas i rollen stimuleras du av att arbeta i en omväxlande miljö, har ett tydligt framåtriktat fokus och en positiv inställning till förändringar. Självklart är du också en positiv och kommunikativ person som värnar om att ha goda, produktiva och trevliga relationer på arbetsplatsen. Service ligger dig varmt om hjärtat, där det lilla extra är en självklarhet. Vidare är du noggrann och analytisk i ditt arbete.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt på de personliga egenskaperna. Vi ser att du som söker har en stark inre motor som gör att du motiveras av att påverka och åstadkomma resultat. Du arbetar målmedvetet med stort fokus på struktur, proaktivitet och kvalité. Att arbeta i högt tempo och prioritera bland dina arbetsuppgifter faller sig naturligt för dig.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Jessica Sjösteen, nås på 0735-781507 eller på jessica.sjosteen@unikresurs.se

Marie Johansson, nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 10 oktober 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024