Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill ha en spännande och varierande roll som ekonomiassistent, där du med ditt stora engagemang och ett brinnande intresse för ekonomi kan hjälpa Atea att nå nya höjder.

Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/ Eqonomy. Uppdraget är på heltid med start omgående och uppdragsperioden är planerad fram till sommaren initialt. Kontoret har placering i Krokslätt/Göteborg och möjlighet finns att på sikt arbeta delvis remote.

Ditt uppdrag

Arbetet kommer innefatta koordinering/ekonomisk uppföljning av vår tjänsteaffärer samt delaktighet i bokslutsarbete. Det kommer ligga stort fokus på kvalité och effektiva processer gentemot dina kunder, både internt och externt. Som ekonomiassistent på Atea kommer du arbeta tillsammans med ett kompetent och sammansvetsat team besående av tre personer samt business controlling och ni utgår ifrån kontoret i Göteborg. Du kommer även ha kontakt med ekonomiavdelning i Stockholm. 

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

·       Avlasta koordinatorerna och vara stöd i fakturering och upplägg av kontrakt

·       Kontakt med konsultchefer och konsulter

·       Hantera Self Billing fakturering

·       Indexkorrigering av kontrakt samt case hantering.

·       Följa upp utestående kundfordringar

·       Stöd åt Leverantörsreskontra i konteringsfrågor

·       Avstämning av balanskonton och bokslutsarbete

I nuläget används affärssystemet Navision, dock står företaget inför ett stort systembyte till SAP. Utöver affärssystemen kommer du frekvent arbeta i Excel.

Din bakgrund

Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant utbildning. Du har tidigare arbetat som ekonomiassistent under några år och har arbetat i ett flertal olika affärssystem vilket gör att du snabbt sätter dig in i nya. Därutöver har du goda kunskaper inom Excel samt hela Officepaketet.

Det är meriterande om du tidigare arbetat inom konsultbranschen eller har erfarenhet av att följa upp projekt. Du behärskar svenska och engelska obehindrat, både i tal och skrift.

Som person är du driven och ansvarstagande samt har en förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är van att driva ditt eget arbete självständigt samtidigt som du är en engagerad lagspelare som månar om ett gott samarbete mellan dina kollegor. I din roll kommer du ha många kontaktytor varför det är viktigt att du såväl är pedagogisk som pragmatisk och inte är rädd för att driva på för att få in de uppgifter du behöver. Du trivs i roller där du genom ditt goda affärsmannaskap behöver hitta nya vägar fram, samtidigt är du bekväm med att följa direktiv och har alltid en hög kvalitetsmedvetenhet i det arbete du levererar.

Förutom de många skratten och den höga energinivån på kontoret genomsyras arbetsplatsen av produktivitet och ett högt tempo. Därför ser vi gärna att du som person är flexibel och öppen för att stötta upp dina kollegor under arbetsdagens gång.

Om Atea

Atea är den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och Baltikum, och drivande inom informationsteknologi på den svenska marknaden.

Atea har en stark företagskultur med tydliga värderingar och laganda. Dagligen utmanar Atea sig själva, partners, kunder och samhället i stort. Företagets medarbetare får vara med och göra skillnad.​ Atea ska vara The place to be, för såväl deras medarbetare, kunder och partners

Ateas kultur präglas av deras värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Värderingarna är företagets ledstjärnor som genomsyrar medarbetarnas vardag, i möten med kunder, partners och kollegor.

Läs mer om Atea HÄR.

När du blir en del av oss på Wise Professionals/Eqonomy

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lisa Kayser, Lisa.Kayser@Eqonomy.se eller Talent Aquisition Specialist Rebecka Lönnqvist rebecka.lonnqvist@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail.

I konsultvärden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.



Varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024