OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare som gillar ordning och reda och vill arbeta på ett bolag där det händer mycket? Då är det kanske dig vi söker?
Om rollen
Som Ekonomiadministratör kommer du att tillhöra ett team och arbeta med bland annat ansökningshandlingar och skatteadministration. Det är en roll med många kontaktytor, både externt mot intressenter och myndigheter samt ett nära samarbete med kollegor och övriga interna stödfunktioner.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Sköta ansökningshandlingar, avkastningsstiftelser
Avstämningar och betalningar
Löpande kontakt med kunder, myndigheter och stipendiesökande
Stöd till stiftelsernas styrelser, protokoll, sammanställningar, kallelser, administration mm.
Skatteadministration och myndighetskontakter
Utvecklingsarbete avseende erbjudande, processer och kundleveranser
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet från kundservice och som även är van att arbeta med administration. Det är meriterande om du har erfarenhet inom bank, klientmedelshantering eller försäkringsbolag. Vi ser även att du har någon erfarenhet av följande: utförande av betalningar, intresse för utveckling av rutiner och processer, arbete i organisation under förändring, kundrelationer och arbete med stiftelser. Du har även förmågan att på ett övergripande sätt förstå juridisk tex och ha erfarenhet av att implementera regelverk. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik eller annan relevant eftergymnasial utbildning.
Som person är du serviceminded och en lagspelare, men har förmågan att arbeta självständigt och hantera en organisation. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann och analytisk. Du ser dig även som nyfiken och har viljan att lära dig nya saker och trivs i en miljö där det händer saker. Vill du arbeta på ett bolag med en familjär anda och engagerade medarbetare kan detta vara tjänsten för dig!
Vår kund sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag på SJR med start i mitten av augusti och under ett år framöver. För rätt person kan det därefter finnas möjlighet till en direkt anställning hos kundföretaget.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-11-03.
Tjänsten är på heltid som konsult och pågår från 1 januari och 6 månader framåt men med goda möjligheter till fortsättning!
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88