OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I din roll som ekonomiassistent kommer du att vara delaktig i Svereks bokföring och redovisning. Dina ansvarsområden ligger över hela ekonomiflödet och innefattar främst löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra. Du kommer ha kontakt med bank, kunder, leverantörer, myndigheter och våra medarbetare. Vidare ingår att arbeta löpande med dagliga administrativa och finansiella frågor och vara involverad i att vidareutveckla våra rutiner och processer.
Du rapporterar till CFO. Tjänsten är på heltid.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
· Delaktig i arbetet med leverantörsreskontra
· Hantera in- och utbetalningar, samt stämma av banken dagligen
· Delaktig i arbetet med kundreskontran
· Kontoavstämningar
· Delaktig i betalning av löner och förskott, samt utlägg
· Processutveckling och förbättringar inom det egna ansvarsområdet
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt minst 2 års arbetserfarenhet av självständigt arbete som ekonomiassistent. Du trivs med att ha flera kontaktytor och förutom dina sociala och kommunikativa egenskaper är du ansvarsfull och noggrann som person. Vi ser också att du har bra datorvana och enkelt kan sätta dig in i nya datorsystem. Om du har erfarenhet av Fortnox och lönehantering ser vi det som meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.