OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Vill du få möjligheten att arbeta med ekonomi och administration i ett piggt och snabbväxande bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan denna roll vara för dig!
Om företaget
Corporate Apartments hyr ut möblerade lägenheter och villor till företag (endast B2B) på många orter i Sverige. Målgruppen är företag inom bygg- och entreprenadbranschen, med arbetslag som behöver någonstans att bo under sina arbetsprojekt. Bolaget har i dag drygt 240 boenden som hyrs ut under varierande hyresperioder, oftast ett par månader, s.k. longstay. Corporate Apartments har för närvarande 24 anställda och söker nu ytterligare en kollega till huvudkontoret som är beläget i Täby. Företaget har varit på en tillväxtresa de senaste åren och fortsätter att utvecklas.
EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:
Kundfakturering
Kund-och leverantörsreskontra
Löpande bokföring och avstämningar
Delaktig i månads- och årsbokslut
In- och utbetalningar
Kvittoredovisning och tidrapporter
Delaktig i moms- och skattedeklarationer
Post- och fakturahantering
Övrig ekonomiadministration
MER OM TJÄNSTEN:
Som ekonomiassistent arbetar du nära bolagets ekonomiansvarig och även kollegor på andra avdelningar. Det är meriterande ifall du har jobbat med ekonomi tidigare och kan grundläggande ekonomirutiner, bokföring eller redovisning.
Vi söker dig som är noggrann och strukturerad som person. Eftersom du kommer att arbeta självständigt med olika uppgifter är det viktigt att du kan planera din tid och hålla deadlines.
Du behöver ha god datorvana och ha lätt för att lära dig olika system. I din roll kommer du att ha daglig kund- och leverantörskontakt på både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har kunskaper i Fortnox eller annat bokföringssystem samt Excel.
Vi erbjuder
En trevlig arbetsplats med sunda värderingar och glada kollegor.
Stimulerande arbete i ett expansivt företag där du får vara med och påverka.
Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, utbildningsmöjligheter med flera förmåner.
I denna rekrytering samarbetar Corporate Apartments med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Säljare undanbedes vänligen men bestämt.
Ansök med CV och personligt brev och sök gärna snarast möjligt då urvalsprocessen sker löpande. Har du några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på andreas.bergin@kraftsam.se. Välkommen med din ansökan!