OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du 2-5 års erfarenhet inom området leverantörsreskontra och är på jakt efter ett nytt konsultuppdrag? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Human Capital en Ekonomiassistent till ett uppdrag som varar i 3 månader hos vår kund i Stockholm. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Vår kund byter ut sin ekonomiplattform vid årsskiftet och går Live med ERP-systemet IFS. Dessutom tar de över hanteringen av bland annat leverantörsreskontran i egen regi efter att tidigare varit outsourcad. I samband med övergången förutser de en tillfälligt ökad mängd manuell hantering av fakturor både i samband med konverteringar och överläsningar från gamla system samt från de nya flödena i det nya systemet efter driftstart. De behöver därför extra resurser som kan stötta under den övergångsperioden.
Huvudsaklig uppgift är hantering av inkommande leverantörsfakturor så att de kan gå vidare i antingen ett inköpsorderflöde eller ett rent attestgodkännandeflöde. Även annat stöd inom ekonomi eller inköpsområdet kan bli aktuellt under samma period.
Om dig
Vi på Human Capital söker dig som har
· Kompetens och utbildning inom aktuellt område
· 2-5 års erfarenhet inom området leverantörsreskontra, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet.
·Tar ansvar och har förståelse för sin roll i helheten
· Kan arbeta självständigt
Förutom kompetens ovan är det grundläggande att följa kundens värderingar, NIA, som är en del av de personliga egenskaper som präglar en konsult.
Vi är Nyfikna: Vi lyssnar och har en nära dialog och samverkan med andra, Vi vill bli bättre och söker nya lösningar och möjligheter, Vi arbetar för ökad mångfald som berikar och utvecklar.
Vi tar Initiativ: Vi går från ord till handling och är fokuserade på att nå våra mål, Vi tar beslut och står för konsekvenserna, Vi vill framåt och driver våra insatser effektivt.
Vi tar Ansvar: Vi arbetar säkert eller inte alls, Vi håller vad vi lovar, agerar etiskt och är affärsmässiga, Vi visar omtanke om varandra och samhället vi verkar i.
Om vår kund
Ett energibolag. Dygnet runt, året om, tryggar de den växande Stockholmsregionens tillgång till värme, kyla, el samt hantering av avfallstjänster. Idag är fler än 800 000 stockholmare och drygt 400 sjukhus, datahallar och andra verksamheter anslutna till fjärrvärmenätet, kopplat till våra värme- och kraftvärmeanläggningar från Högdalen i söder till Brista i norr. Med gemensam kraft driver vi Stockholm framåt med potential att bli världens första klimatpositiva huvudstad.
Övrigt
Uppdragslängd: 3 månader
Placeringsort: Stockholm
Typ av anställning: konsultuppdrag
Tillsättning: så snart som möjligt
Hur du ansöker
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anne via e-post: anne.tunhammar@humancapital.se eller telefonnummer: 070 963 97 62
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!