Ekonomiassistent,

Ekonomiassistent,

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
I rollen arbetar du främst med kundfakturaprocessen, leverantörsfakturaprocessen, avstämningar och i övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen såsom administration och ad-hoc uppgifter.

Du rapporterar direkt till Controller och kommer ingå i ett team om 4 personer som hanterar ca 15 bolag.

Arbetsuppgifterna innefattar följande:
- Kundreskontra inklusive ansvar tillsammans med Controller för processerna kring våra försystem, fakturering, påminnelsehantering, kontakt med kunder, registervård, samt avstämning
- Leverantörsreskontra inklusive ansvar tillsammans med Controller för processen försystem, distribution till ansvariga, godkännande och attestering, registervård, samt avstämning
- Inventeringsprocessen
- Myndighetsrapportering
- Redovisning av uthyrningsverksamhet för en del av de förmedlade logienheterna
- Hantering av RUT och ROT
- Avstämning vissa balans- och resultatkonton
- Ansvarig för energiförbrukning och uppföljning
- Delaktig i månads-, tertial-, och årsbokslut
- Assistera Controller i diverse administrativa göromål och ad-hoc uppgifter

Din profil
Du har minimum en gymnasial utbildning, gärna pågående eller ambitioner om eftergymnasial utbildning på distans inom ekonomi. Du har arbetat några år inom området, gärna med redovisning, och vill utvecklas ytterligare i riktning ekonomi. Har du intresse för IT/systemstöd är det ett plus.

För rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande, har lätt att lära nya saker och se förbättringspotential. Då vi jobbar inom turismbranschen är det även viktigt med goda kommunikativa egenskaper liksom känsla för service. För att trivas i rollen bör du ha lätt att skifta mellan olika uppgifter, kunna anta tilldelade ad-hoc uppgifter, följa direktiv och hålla deadlines. Som person är du hjälpsam, prestigelös, har en positiv attityd och levererar enligt uppsatta tids- och kvalitetsmål.

Du bör ha arbetat i Visma Business eller liknande och ha goda kunskaper i Office paketet, särdeles Excel. Erfarenhet av försystem såsom ärendehanteringssystem och bokningssystem, liksom ekonomistyrnings- och rapportsystem. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, samt engelska och norska bra.

Du bör bo i närområdet och ha verksamhetskännedom om och vara intresserad av den alpina produkten.

Formalia
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 50%-75%, med 6 månaders provanställning och placering i Stöten. Ansökan behandlas löpande och tjänsten tillsätts då vi anser vi har rätt kandidat för tjänsten. Datum för tillträde är snarast. Då Stöten växer som destination, finns potential för utökning och förändring av tjänsten framgent.

För frågor om tjänsten kontakta Katrin Halvarsson, Controller, katrin.halvarsson@stoten.se, tel: 072-6006331.

Kontaktpersoner på detta företaget

Försäljningschef Henrik Nathanson
0280-75104
Driftschef Peter Myrvang
0280-751 61
Fastighetschef Erik Blank
0280-75083
Bokningschef Karin Eliases
0280-751 13
Destinationschef Johan Thorn
0280-751 01 072-243 62 80
Bokningschef Karin Eliases
0280-751 13
Försäljningschef Henrik Nathanson
0280-75104
Fastighetschef Erik Blank
0280-75083
Driftschef Peter Myrvang
0280-751 61
Driftchef Tomas Berg
0280-75161

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stöten i Sälen AB SÄLEN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Postadress

Stöten i Sälen
SÄLEN, 78067

Liknande jobb


Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024