Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en ekonomiassistent som är intresserad av att utvecklas ännu mer i din roll? Har du dessutom ett genuint systemintresse? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu en driven och systemintresserad ekonomiassistent inom kundreskontra till Mekonomen Company i Malmö.

Du blir en del av Gemensam Finans som består av ca 50 medarbetare. Själva kundreskontran är ett team på 10 personer, och Meca-teamet är ett sammansvetsat team på fem personer. Utöver dina arbetsuppgifter på kundreskontra kommer du ha möjlighet att vara med på en tillväxtresa och delta i olika förbättringsprojekt inom system och processer. 

Din placeringsort är Malmö, ett av Mekonomen Companys två huvudkontor. Du rapporterar till chef för Kund-och Levreskontra i vårt Shared Service Center.
Du välkomnas till ett spännande företag där företagets värderingar efterlevs. 

I den här rekryteringen samarbetar Mekonomen Company med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information kontakta Mathilda Shiburi, rekryteringskonsult email: mathilda.shiburi@randstad.se

Ansvarsområden
Rollen innefattar helhetsansvar inom kundreskontra men även enklare löpande bokföring samt möjligheten att delta i olika förbättringsprojekt. Du är ansiktet utåt mot våra kunder och butiker/verkstäder och en central del av arbetet är att tillhandahålla god service till våra intressenter, både internt och externt.

Andra huvudsakliga arbetsuppgifter kan exempelvis vara
• kreditbedömningar av kunder i enlighet med kreditpolicy
• förekommande uppgifter på kundreskontra mot våra Expresslager/verkstäder
• fakturering
• kravhantering
• registervård
• viss bokföring, till exempel boka inbetalningar

Kvalifikationer
För att trivas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad ekonom som är duktig på att driva förändrings- och förbättringsarbete inom ekonomiprocessen. Du har en eftergymnasial eller universitetsutbildning inom ekonomi samt har grundläggande kunskaper i bokföring och minst några års erfarenhet av en liknande roll inom kundreskontra. Det är meriterande om du arbetat i Enterprise och PBS. Du förväntas ha goda kunskaper i Excel. 

Som person är du noggrann, strukturerad och har en god planerings- och prioriteringsförmåga. Du
har en god kommunikativ förmåga, är ambitiös och bra på att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vidare ser vi gärna att du är hjälpsam och trivs att arbeta i grupp men att du också är självgående och kan ta ansvar över dina arbetsuppgifter. 

Om företaget
Mekonomen Company möjliggör mobilitet 
Navet i Mekonomen Companys erbjudande handlar om att möjliggöra mobilitet – för bilkunder som vill röra sig tryggt och säkert på vägarna, för verkstadsägare som vill utveckla sin affärsverksamhet och för medarbetare som vill växa och nå nya, professionella höjder. Av Sveriges ca 5 miljoner bilar, så tar vi hand om ca 1 miljon – årligen – oavsett motor.

Vi är Sveriges ledande aktör på eftermarknaden för fordon. Vi tror på varje kunds frihet att själv välja service- eller reparationspartner. Välkommen att lära känna, och utveckla, våra varumärken Mekonomen, MECA, MekoPartner, BilXtra, Speedy och AlltiBil med totalt 200 butiker/expresslager och 1000 anslutna verkstäder.

Tillsammans är vi 1700 kollegor som driver vår affär framåt. Vi förenas av höga ambitioner och värden som vi alltid har med oss i vardagen: respekt, engagemang och kunden i fokus. Från vårt högautomatiserade centrallager i Strängnäs försörjer vi våra 200 expresslager och verkstäder över hela landet. Vi är stolta över blixtsnabba leveranser i ett distributionsnätverk som med stark lokal förankring hjälper företag och privata bilägare med reparationer och service. Eller med en ny takbox, ett bilschampo eller annat tillbehör från våra välsorterade butiker.
I grund och botten är vi ett av Sveriges absolut vassaste e-handelsbolag med 80% digitala orders, och leverans på 1–2 timmar via våra egna 320 budbilar. Elbilar är en del av vår vardag och utvecklingen går fort. Vi på Mekonomen Company tar ett stort ansvar i att utbilda våra redan kunniga tekniker i att även vara trygga i att hantera en hybrid- eller elbil. Utbildningen sker via vår ambulerande akademi. I tillägg till denna, så har vi 4 gymnasieskolor som möjliggör välutbildade medarbetare även i framtiden. På detta sätt säkerställer vi att privatpersoner, kommuner, leasingbolag, statliga instanser och leasingbolag tryggt och säkert kan erbjudas service även av laddbara fordon via våra verkstäder.

Mekonomen Company Sverige är en del av börsnoterade Mekonomen Group. Mekonomen Company är en hälsosam arbetsplats driven av glädje och entreprenörskap
Länk till hemsida att använda: https://www.mekonomen.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024