OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till kund i Stockholm
Har du IT och systemvana och motiveras av att ha högt uppsatta mål? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Human Capital en ekonomiassistent till ett uppdrag som varar 6 månader hos vår kund i Stockholm. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Human Capital!
Om jobbet som ekonomiassistent
I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för 40% leverantörsreskontra (ankomst-kontroll, kontering osv), upplägg av nya leverantörer, men även 40% kundreskontra och 20% utläggsredovisning (kontroll efter manual)
Är du rätt för rollen som ekonomiassistent?
Vi på Human Capital söker dig som har utbildning inom ekonomi.
Vi söker dig som är relativt nyexaminerad; men kanske har haft ett extrajobb på en ekonomiavdelning och vill få sitt första eller andra "riktiga" ekonomijobb. Eller är du en konsult som haft många uppdrag, gärna på IT-bolag eller jobbat med implementering/förändring.
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och är framåtlutad och kan ta egna initiativ. Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta självständigt. Vidare utför du ditt arbete på ett professionellt sätt.
Övrigt
Uppdragslängd: 6 månader
Placeringsort: Stockholm
Omfattning: 100%
Tillsättning: Jan/feb 2023
Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anne Tunhammar via e-post: anne.tunhammar@humancapital.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot att höra från dig!