OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
BMW söker en driven ekonomiassistent till kund- och leverantörsreskontran som vill vara med på en digitaliseringsresa av redovisningsavdelningen!
Här får du chansen att komma in på BMW och tillsammans med kompetenta kollegor driva den digitala utvecklingsresan framåt, både på lokal och central nivå!
Ansvarsområden
Du kommer ansvara för delar av kundreskontran för den nordiska marknaden och arbetar i nära samarbete med dina kollegor på leverantörsreskontra och redovisningsspecialist-teamet. I ditt dagliga arbete kommer du att hantera inkommande betalningar, diversefakturering, påminnelser, uppföljning av obetalda fakturor samt ansvara för en rad olika avstämningar. En viktig del i rollen är att supportera interna avdelningar vid frågor rörande både kund- och leverantörsfakturor.
BMW genomgår just nu en stor digital utveckling av ekonomifunktionen. Du får chansen att driva små och stora projekt på nordisk nivå, främst på kundsidan. Du kommer även att arbeta mot dina kollegor på internationell nivå, ex. med kollegorna på det tyska huvudkontoret.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för delar av kundreskontra med daglig kundkontakt
Stöd för redovisningsspecialist-teamet (avstämningar under bokslut, statistikrapportering)
Veckovisa möten och driva förbättringsarbete tillsammans med Shared Service Center i München
Rapportering och analys av KPI:er (självständigt och tillsammans med interna avdelningar)
Delta och driva regelbundna kreditmöten
Stöd för leverantörsreskontra samt Ad hoc-frågor
Du kommer även att ha en viktig roll i det fortsatta samarbetet mot BMW:s Shared Service Center i München och även vara drivande i en rad olika effektiviseringsprojekt i samband med systembyte.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är relativt nyexad inom ekonomi. Kanske har du arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra under studietiden, alternativt har något års erfarenhet.
Du har stort systemintresse (erfarenhet av SAP är meriterande men inte ett krav) och tycker det är intressant att hitta mer effektiva arbetssätt. När du hittar lösningar driver du förändringen och det nya arbetet framåt.
Erfarenhet i Excel
Vi läger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en driven och engagerad person som har en positiv attityd
Har ett lösningsfokuserat synsätt och utmanar lösningarna som finns idag när du ser att något kan göras bättre. Du har även förmågan att exekutera och driva arbetet framåt
Du trivs i en organisation med högt tempo och där du får möjligheten att jobba mot och kommunicera med många olika personer
Du är bekväm med att presentera och tala inför chefer
Svenska och professionell engelska
Du erbjuds
I denna roll arbetar du som konsult hos Randstad och erbjuds en tillsvidareanställning. Du arbetar hos BMW Northern Europe som sitter i moderna lokaler i Sollentuna/Silverdal med lunchrestaurang samt tillgång till gym. Tjänsten är på heltid och med omgående start eller enligt överenskommelse. Rätt person kommer få stor chans att utvecklas inom ditt område och på BMW.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044