OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Därför är du viktig
Vi på Castra växer snabbt och expanderar nu vårt redovisningsteam i Göteborg med en ny medarbetare i rollen som Ekonomiassistent. Här får du möjlighet att utmanas i en bred roll med goda utvecklingsmöjligheter och med varierande arbetsuppgifter.
Du får ett roligt, flexibelt jobb där du kommer tillhöra en familjär organisation av människor som älskar det de jobbar med. Vi växer med hög fart och för rätt person finns alltid möjligheter att anpassa sina arbetsuppgifter successivt efter sin egen önskan. Vi är övertygade om att vi alla mår som bäst av att jobba med det man finner största möjliga glädje i!
Det här är Castra
Castra är en entreprenörsdriven och medarbetarägd konsultgrupp med korta beslutsvägar. Vi erbjuder seniora konsulter inom IT och management. Vi är stolta över att alltid leverera högkvalificerade konsulter till våra kunder, och att genom hela tidsperioden finnas till hands som ett stöd för både konsult och kund.
Vi på Castra har som mål att vara Sveriges mest attraktiva konsultbolag. Vi ser oss själva som en serviceorganisation för våra konsulter, och fixar allt runtomkring så att de får rätt förutsättningar att göra ett så bra jobb som möjligt ute hos våra kunder.
Vår kultur
På Castra erbjuder vi unika utvecklingsmöjligheter, frihet och flexibilitet, i både anställningsform och arbete. Genom att erbjuda våra medarbetare möjligheten att kunna välja och påverka fritt möjliggör vi ett bättre samspel mellan arbete och fritid.
Vi är ett bolag som verkligen tror på människor, där alla våra anställda ges möjlighet till delägande, och där du som medarbetare kan påverka din egen situation kopplat till lön, förmåner, arbetstid, med mera. På Castra trivs du som vill lite mer än de flesta andra!
Vi är sedan sex år tillbaka ett Great Palce to Work och har de senaste tre åren blivit rankade som en av de bästa arbetsplatserna i Sverige. 2022 har vi även blivit utsedda till ett av landets Karriärföretag, en utmärkelse som delas ut till de arbetsgivare som anses vara mest attraktiva att göra karriär på.
Läs mer om oss på www.castra.se, och lyssna på Addpeoples rekryteringspodd där vår koncern-VD Elin Toft berättar mer om bolaget: https://www.youtube.com/watch?v=dXf7pz8S-aQ
Fokus i din roll
Att arbeta som ekonomiassistent hos oss på Castra Group innebär en bred roll med varierade arbetsuppgifter. I din vardag arbetar du tätt tillsammans med redovisningsansvarig Jenny, och vår redovisningsekonom Sara. Till dina arbetsuppgifter hör bland annat:
Kundreskontra och leverantörsreskontra
Fakturering
Betalningar
Kontakt med konsulter, kunder och leverantörer
Löneadministration
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt 1–3 års motsvarande arbetslivserfarenhet.
Har du tidigare arbetat med leverantörsreskontra eller kundreskontra ser vi det som meriterande.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Är det rätt plats för dig?
Du har ett stort driv, engagemang och vilja att bidra till företagets utveckling. Som person är du ambitiös och strävar efter att förbättra och utveckla arbetssätt och processer, i syfte att kunna utföra arbetsuppgifterna på det mest effektiva sättet.
Du är bra på att självständigt driva ditt arbete framåt, samtidigt som du är en god lagspelare och trivs med att jobba i team. Att bidra med positivitet och en god stämning i gruppen är för dig en självklarhet!
Vi stöttar varandra i motgång och firar framgångar tillsammans. Castra är ett entreprenörsdrivet bolag - här trivs du som vill göra skillnad, tar ansvar och ser att din insats är viktig för gruppen.
Hos oss kör och gör vi – låter det spännande? Hör av dig!
Bra att veta
Placeringsort Göteborg.
Du rapporterar till redovisningsansvarig Jenny Holm.
Tillsvidareanställning heltid men med flexibla arbetstider, frihet under ansvar.
Visa ditt intresse 22 januari 2023, dock sker urval löpande.
Vid eventuella frågor, kontakta Rebecca Frödekrans, 070-790 64 45 eller Anette Beckman, 072-500 30 23.