Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av ekonomi och att arbeta administrativt med god serviceförmåga? Drivs du av att vara delaktig i omställningen till förnyelsebar energi? Då kan rollen som Ekonomiassistent hos oss på Eolus passa dig.

Vi har tänkt framåt så långt vi kan minnas.

Börjar hos oss och se till att vi aldrig slutar!

Eolus är Sveriges första kommersiella vindkraftsutvecklare och vi är för närvarande på en tillväxtresa där vi söker efter en Ekonomiassistent till vårt kontor i Hässleholm, med möjlighet att jobba på Malmökontoret några dagar i veckan. Detta är en chans att komma in i ett väletablerat bolag med korta beslutsvägar och stor möjlighet till påverkan.

I rollen som Ekonomiassistent blir du en del av vår ekonomiavdelning som består av 11 kollegor, där du supporterar med varierande administrativa uppgifter. Du kommer ha mycket kontakt med våra anställda i Sverige, Finland, Polen och Baltikum i frågor kring tidrapportering, reseräkningar och leverantörsfakturor och blir ansvarig för att utbilda nyanställda i våra system. Bland dina arbetsuppgifter ingår att följa upp all administration kopplat till personalförsäkringar, pensioner och förmåner samt hantera ledighetsansökningar och kontakt med Försäkringskassan.

Vi söker dig som har relevant utbildning i ekonomi samt några års erfarenhet av liknande arbete. Du har tidigare arbetat i en bred roll inom ekonomi och administration och om du har erfarenhet av löneadministration så är det en fördel. Som person gillar du att effektivisera och driver proaktivt förändringar av olika system och arbetssätt inom ekonomiavdelningens område. Det är en fördel om du arbetat i Pyramid och Visma Lön tidigare. För att trivas i rollen är du flexibel och van vid att arbeta självständigt, du ser vad som behöver göras och har ett lösningsfokuserat tillvägagångssätt. Du är nyfiken på att lära dig nya saker och har en god kommunikationsförmåga då du i din roll kommer ha mycket kontakt med HR-kollegor, löneadministratör, kollegorna på ekonomiavdelningen, systemleverantörer och alla medarbetare på bolaget. Vi ser även att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Detta är en heltidstjänst med huvudsaklig placering i Hässleholm med möjlighet att arbeta på Malmökontoret, båda kontoren är centralt belägna med mycket goda pendlingsmöjligheter. Om du vill veta mer om denna roll, vänligen kontakta CFO Catharina Persson på 0709-32 97 77 och ansök med CV och brev via vår karriärsida.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!



Sedan starten för trettio år sedan har Eolus vuxit till en av Nordens ledande projektörer inom förnybar energi. Idag utvecklar, etablerar och förvaltar vi förnybara energiprojekt inom vindkraft på land och till havs, solkraft och energilagring. Eolus erbjuder investerare attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsmöjligheter i Norden, USA, Polen och Baltikum. Med kompetenta och engagerade medarbetare rör vi oss framåt i snabb takt och driver omställningen till förnybar elproduktion.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eolus Vind
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024