Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

KB Components är ett globalt växande företag med en omsättning på ca 2 000 MSEK där vår vision är att vara världsledande avseende tekniskt avancerade polymera produkter. Företagets tre övergripande målsättningar är tillväxt, lönsamhet och trivsel, inom vilka vi aktivt arbetar för att bli ett av världens bästa plastföretag! Vårt huvudsakliga kundsegment finner du inom fordonsindustri, möbelindustri och belysningsteknik. Utveckling, produktion och försäljning sker i någon av våra anläggningar i Örkelljunga, Gislaved, Kaunas i Litauen, Zilina i Slovakien Puebla eller Irapuato i Mexiko, Windsor i Kanada och Wuxi i Kina.

Under de senaste åren har bolaget haft en mycket positiv utveckling och står nu i en stark position för att möta framtiden. Genom organisk tillväxt och förvärv har vi uppnått en välbalanserad produkt- och kundportfölj. Som anställd kommer du vara en betydande kugge och en del av en industriell elit i ett företag som levererar utveckling och produktion av högteknologiska polymera komponenter till marknadens mest krävande kunder.

Ekonomiassistent till KB Components

Vi söker nu en ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Örkelljunga. I rollen kommer du att sköta ekonomiarbete för våra tre svenska bolag. Du kommer ha en roll där du kommer kunna utveckla och ständigt förbättra dina arbetsrutiner. Du kommer ha ett nära samarbete med både bolagets Redovisningsansvarig i Sverige samt bolagets CFO.  
Du kommer vara en värdefull del i ett team som ständigt söker sig framåt och som idag består av 8 glada och energiska kollegor. I tjänsten ingår resor till vårt dotterbolag i Gislaved.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer dina främsta arbetsuppgifter vara:
Stötta Redovisningsansvarig i Sverige
Scanna och kontera inkommande leverantörsfakturor
Skicka kundfakturor
Vara behjälplig vid månads-och årsbokslut
Andra uppgifter hänförlig till administration/ekonomi
Stötta organisationen med diverse rapporter

Profil
Vi ser gärna att du har en gymnasialutbildning inom ekonomi.
Du har goda IT-kunskaper, framför allt i Excel. Erfarenhet av Monitor ses som meriterande. Då vi arbetar internationellt behöver du behärska både svenska och engelska i såväl tal som skrift. 

För att passa in i denna roll bör du som person vara noggrann och strukturerad, flexibel och serviceinriktad. Då tjänsten innebär mycket kontakt med medarbetare, kunder, leverantörer samt andra företagsintressenter bör du ha en naturlig positiv och social attityd. Utöver det motiveras du av utveckling, är prestigelös och trivs i en varierad roll med många intressanta uppgifter.

Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan till oss.
Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan till oss så snart som möjligt dock senast den 14 mars 2023.

För ytterligare frågor om tjänsten kontakta Maria Gumabon, CFO på 0435-561 77 eller maria.gumabon@kbcomponents.com

I denna rekrytering har vi valt våra annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rozita Lindbergh
0371-19026
Produktionschef Jan-Olof Johansson
0371-19028
Kvalitetschef Elzbieta Hedén
0370-692310
VD Lars Holtskog
0708-627126
Personal Annika Salomonson
0435-56124
Personalansvarig Johanna Henriksson
0435-56124
Chef PPT Jukka Valtonen
0435-56125

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KB Components AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Besöksadress

INDUSTRIGATAN
ÖRKELLJUNGA

Postadress

None
ÖRKELLJUNGA, 28685

Liknande jobb


21 november 2024