ekonomiassistent

ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete med leverantörskontra i SAP och vill arbeta på ett internationellt bolag? Trivs du i en roll där du får bli specialisten på ditt område? Då har vi det rätta uppdraget för dig!  

Till Mölnlycke Health Care söker vi nu dig som vill sitta inom AP, med fokus på reseräkningar i utlandet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, med start så snart som möjligt.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och aktiviteter. För att säkerställa hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret.



Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom inom leverantörsreskontra är inom reseräkningar. Du kommer att arbeta ut mot andra länder och kommer därför få lära dig andra länders regler och villkor. Det kan förekomma andra arbetsuppgifter som förekommer inom leverantörsreskontra också.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom  leverantörsreskontra och har praktisk erfarenhet av arbete i SAP.  Det är en fördel om du arbetat i en internationell miljö och på en större ekonomiavdelning. Du talar och skriver engelska obehindrat och det är även bra om du har ytterligare språkkunskaper. Det är meriterande om du har arbetat i Concur.

Som person är du en driven lagspelare och har lätt för att motivera dig själv. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och föreslår förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är serviceinriktad, flexibel och anpassar dig lätt till förändringar. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget
Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. We design and supply products and solutions for use in wound treatment, pressure ulcer and infection prevention and surgery. Our products and solutions provide value for money supported by clinical and health economic evidence. Mölnlycke employs around 8,000 people and is owned by Investor AB. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company is part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg
family in 1916.
For more information, please visit www.molnlycke.com.

About Global Business Service centre (GBS).

To support Mölnlycke’s next level of growth, and further develop the way we work in the Finance, IT and People/HR functions, Mölnlycke is establishing a new Global Business Services centre (GBS). Over the next couple of years, Mölnlycke will embark on a journey to future-proof our way of working. By establishing a Global Business Service (GBS) centre, Mölnlycke will gather transactional tasks for our People, Finance and IT functions.

The GBS will be located close to Mölnlycke’s headquarters in Gothenburg, complemented by two regional hubs: one in Americas and one in APAC. When fully populated in a couple of years’ time, the GBS, including the two hubs, will comprise some 100 people.

To learn more: https://www.molnlycke.com/news/molnlycke-news/molnlycke-establishes-new-global-business-service-centre-in-gothenburg/

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024