OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få en möjlighet hos ett av finansbranschens ledande bolag och vara med att forma nya rutiner för ekonomihantering? Vi söker en ekonomiassistent till vår klientmedelshantering inom affärsområde Non-life. Du får möjligheten att arbeta i ett team på sju personer inklusive dig! Teamet präglas av gemenskap, öppenhet och hjälpsamhet.
Vi arbetar med löpande ekonomiadministration där vi har återkommande moment som styrs av vårt flöde. Arbetsuppgifterna består bland annat av bokföring, reskontra och leverantörsfakturering. Då du introduceras i arbetet i samband med en ny affär finns stort utrymme för dig att tillsammans med dina kollegor skapa nya rutiner, förbättra de befintliga och testa nya infallsvinklar.
Ett axplock av våra arbetsuppgifter:
- Hantering av klientmedel och kontrollering av inkomna underlag
- Avräkning av inbetalda premier mot försäkringsbolagen
- Besvara inkommande ärenden
- Bokföring av in- och utbetalningar
- Agera stöd kring ekonomisk hantering vid nya kunder
Kvalifikationer
Ekonomibakgrund, vilket innebär att du antingen har arbetat med liknande arbetsuppgifter, bokföring alternativt har studerat ekonomi på högskola eller universitet.
Datorvana, du behöver inte veta vilket grafikkort som har bäst prestanda, men vi ser gärna att du navigerar dig runt i nya system med lätthet och kan hantera Officepaketet, med fördel Excel.
Det är en fördel om du har:
- Ekonomiutbildning ifrån yrkeshögskola, högskola eller universitet
- Har erfarenhet ifrån ärendehantering- och bokföringssystem, vi arbetar bl.a med FreshService, Jeeves och Adra.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, värdesätter goda relationer och förstår vikten av god kommunikation. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och noggrant samt driver tryggt dina arbetsuppgifter framåt.
Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer i största möjliga mån starta rekryteringsprocessen under sommaren. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.
Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.
Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.
Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.
Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?