Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Road Rental Scandinavia AB söker nu en engagerad och pålitlig ekonomiassistent som gillar att arbeta i en organisation i förändring och tillväxt. Tillsammans med en kollega kommer du ansvara för kund – och leverantörsreskontra och ha en viktig roll i att säkerställa att fakturor hanteras korrekt och i tid. Låter det här som en roll som passar dig, sök då tjänsten redan idag!

Din framtida arbetsgivare
Road Rental är en av de ledande helhetsleverantörerna inom trafikanordningar och arbetsplatssäkerhet vid väg – och byggarbeten i trafikerade miljöer. Våra tjänster och produkter håller arbetare och trafikanter säkra när vi tillsammans bygger nästa generations Svenska vägar.
Vi förser våra kunder med del- och helhetslösningar där vi projekterar, upprättar TA-planer och ser till att alla tillstånd som väghållaren kräver finns för att undvika onödiga viten. I vår service utför vi även etableringar med egen personal som innehar alla nödvändiga utbildningar som krävs för att vistas på ett vägarbete.

Vad erbjuder rollen?
Tillsammans med dina framtida kollegor på ekonomiavdelningen kommer du dagligen att arbeta med att hantera kund – och leverantörsreskontra samt support mot leverantörer, kunder och interna kollegor. Den här tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna.
I rollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
• Kund – och leverantörsreskontra
• Fakturering
• Påminnelser och inkassohantering
• Löpande bokföring
• In – och utbetalningar
• Hantering av utlägg
• Kontoavstämningar av bank och andra balanskonton vid månadsbokslut
• Uppdatering av anläggningsregister
• Hantering av frågor från leverantörer samt kollegor på andra avdelningar
• Utveckling och förbättring av processer och rutiner


Vem är du?
För att trivas i rollen som ekonomiassistent ser vi att du är en flexibel person som ser möjligheter och du tycker om att arbeta både i lag och enskilt. Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi och har viss erfarenhet av tidigare arbete på en ekonomiavdelning och gärna erfarenhet av leverantörskontra och kundfakturering och är van att hantera stora flöden på ett strukturerat och noggrant sätt.
Du lägger stor vikt vid att leverera i tid, är lösningsorienterad och tycker om att ha många kontaktpunkter i organisationen. Du uppskattar att arbeta på ett företag som utvecklas, där det kan ske snabba förändringar som innebär nya anpassningar. Du tycker även om att ta egna initiativ och har förmågan att se över och utveckla processer.
Har du tidigare erfarenheter från ekonomisystemet Fortnox och har arbetat med lön är det meriterande, men inget krav. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Är detta din perfekta match?
Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är att du noggrann, ambitiös och prestigelös samt att du har förståelse för de olika processerna på en ekonomiavdelning. Du är även en person som uppskattar att hjälpa kollegorna och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 30 april. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Tina Leijon på tina.leijon@effektiv.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2023
  • Ansök senast: 11 maj 2023

Liknande jobb


Ekonomiassistent - Jönköping

Ekonomiassistent - Jönköping

20 november 2024

20 november 2024