OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Codemill säljer och utvecklar videoapplikationer till världens ledande medieföretag. Vi är ett börsnoterat bolag på Nasdaq First North, vilket innebär att vi har behov av att ha en pålitlig och effektiv intern ekonomiavdelning.
Vi bygger för närvarande nästa generations onlineverktyg, Accurate Video och Cantemo, som används inom media- och underhållningsbranschen. Våra verktyg hjälper våra kunder att hantera kvalitetskontroll, marknadsföring, redigering, automatiska justeringar och AI-tjänster.
Om Codemill
Att arbeta på Codemill innebär att du är en del av ett företag som strävar efter att bli den bästa IT-arbetsplatsen i Sverige och världen! Vi arbetar alltid i team och värdesätter personlig utveckling.
Vi värdesätter känslan av gemenskap och samarbete och vi tycker att det är väldigt viktigt att få våra medarbetare att trivas på jobbet. Vår mångkulturella och hybrida arbetsplats består av cirka 55 anställda i Sverige, Storbritannien och USA och vårt huvudkontor återfinns i Umeå.
För att främja den härliga atmosfären och arbetsmiljön anordnar vi sociala aktiviteter som är anpassade för att delta i på distans så väl som på plats. Vi har kollektivavtal och naturligtvis även förmåner för att främja god hälsa och teamarbete.
Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att ansvara för kund- och leverantörsreskontra samt fakturering. Du kommer även att arbeta med bokföring och avstämning av konton samt hjälpa vår CFO med månadsbokslut och momsdeklaration.
Utöver ditt dagliga arbete med fakturor och bokföring kommer du att kunna utföra administrativa ekonomiuppgifter och även stötta arbetet med försäljning och affärer på företaget. Ditt dagliga arbete är varierat och kommer att innehålla många olika arbetsuppgifter.
I tjänsten som Ekonomiassistent finns stora möjligheter att få ökat ansvar och utmana dig själv med mer avancerade uppgifter över tid.
Dina kvalifikationer
För att lyckas i denna position behöver du vara proaktiv, strukturerad och pålitlig. Ditt dagliga arbete kommer innehålla mycket kommunikation med chefer, kunder och leverantörer och du behöver kunna kommunicera med dessa intressenter på ett effektivt sätt. Du behöver kunna kommunicera flytande på engelska, mestadels i skrift men även i tal då du kommer att träffa engelsktalande kollegor och kunder i ditt dagliga arbete. Som person är du service-minded, ambitiös och villig att lära dig nya saker.
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund inom redovisning eller ekonomi och det är meriterande om du har erfarenhet från en revisionsbyrå. Detta kan också vara det perfekta stället att börja din karriär på om du tar examen i år och har jobbat lite under dina studier.
Dina kollegor
Eftersom teamwork är mycket viktigt och centralt på Codemill kommer du självklart att samarbeta med vår CFO Karin Bergner. Enligt henne är Codemill det perfekta företaget om du vill växa i din kompetens, eftersom miljön är öppen och innovativ.
”Codemill är ett lokalt företag som verkar i en global miljö. Det är en spännande mix att arbeta med stora internationella företag samtidigt som man kan få den familjära kontorskulturen som är vanligare på mindre företag. Vi bryr oss om varandra och har en inkluderande och förstående arbetsmiljö. Vi har väldigt roligt tillsammans och det är också något som gör allt lättare när man är ny på jobbet.”
Vi söker en Ekonomiassistent på 75%-100% till vårt kontor i Umeå. Även om tjänsten är stationerad i Umeå finns möjlighet att jobba till stor del på distans.
Vi strävar efter att tillsätta denna tjänst så snart som möjligt och sista ansökningsdag är den 30e april. Vi kommer intervjua löpande för denna tjänst, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!