Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

I 22 år har Sandbacka Science Park stöttat företag och gjort verklighet av nytänkande idéer till hållbara produkter, tjänster och företag. Sandbacka Science Park i Sandviken är en av Sveriges cirka 40 science parks och Gävleborgs enda. Vi skapar forum för människor som vill göra hållbara affärer och för samarbeten som påverkar. På riktigt. Vi får människor att mötas, samverka och utvecklas. Det är i samarbetet och relationerna mellan företag, akademi, studenter och samhälle som gör att vi kan driva utveckling för att skapa fler hållbara och digitala lösningar. Detta genom exempelvis nya samarbeten, utvecklings- och innovationsprojekt och initiativ. Tillsammans löser vi vår tids utmaningar som förändrar framtiden.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Här kommer du att ta dig an en rolig och lärorik roll som är en kombination av ekonomiassistent och administratör. Det är meriterande om du studerar till ekonom och har läst kurser inom exempelvis externredovisning och ekonomi- och verksamhetsstyrning. Vi vill utvecklas tillsammans med dig och du kommer få stora möjligheter att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Arbetstiderna är flexibla och behovet varierar 8-20 timmar/vecka. Du kommer få möjligheten att vara med och påverka dina arbetstider och möjlighet finns att kombinera med arbete på distans.

Du kommer att bli anställd på Sandvikens kommun och tillhöra Näringslivskontoret, där Sandbacka Science Park är en av tre enheter. Vi är en arbetsgrupp som värdesätter inkludering och som erbjuder dig stora möjligheter att växa och utvecklas i din roll och tillsammans med gruppen.

Kontakt via telefon och mail med samverkansparter, kunder, leverantörer, inkasso m.m.

Administrera utlägg, kvitton, avtal, intyg och beslut, samt sammanställa och dokumentera tidrapporter.

Bokföra och projektredovisa leverantörsfakturor, samt ta fram underlag till dessa.
Vara behjälplig i arbetet med projektredovisning gentemot våra externa finansiärer, samt vara behjälplig vid delårsbokslut och årsbokslut.

Stödja verksamheten i hantering och underhåll av CRM-systemet.


KVALIFIKATIONER
Vi tror att du är en noggrann och strukturerad person som trivs med att arbeta administrativt med flera olika uppgifter parallellt i en snabbfotad verksamhet. Du har lätt för att lära och kan arbeta självständigt samtidigt som du gärna samarbetar med andra. Du är intresserad av ekonomi och administration och det är meriterande om du för närvarande studerar till ekonom eller tidigare har läst kurser inom området.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Sandbacka Park
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 24 maj 2023

Liknande jobb


21 november 2024