OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till AD Sverige AB
AD Sverige AB ingår i Auburn Holding AB som grundar sig i en föreningsorganisation ifrån 1960-talet och är framförallt verksamma inom automotive. Auburn Holding AB är moderbolaget i koncernen med dotterbolagen AD Sverige AB, Nordic Auto Parts, AD Butiks AB, Jomo Sweden Borlänge AB, AutoComp AB, SD&E Data AB, Nordic Auto Supply AB och det danska bolaget Nordic Supply ApS. Bolagens huvudsakliga inriktning är handel inom reservdelar, förbrukningsartiklar, olja och smörjmedel. Koncernens omsättning år 2022 landade på ca. 750 miljoner och bolagen är inne i en expansiv tillväxtfas med långsiktiga mål, i en föränderlig bransch. Bolagens mål är att all verksamhet ska leda till marknadsledande positioner inom sitt respektive bearbetningsområde. Auburn Holding AB har sitt säte och kontor i Varberg.
Organisationen AD finns med butik eller verkstad på ca 184 orter runt om i Sverige. I Varberg finns de centrala funktionerna Inköp, Ekonomi, IT, Försäljning & Marknad samt företagsledning och AD Centrallager finns lokaliserat i Jönköping med 45 500 kvm lageryta. AD Sverige är sedan 1992 medlemmar av den internationella organisationen AD International (www.adi.be) som finns representerade i 40 länder och på över 2500 platser. Med det internationella samarbetet, har AD en profil för såväl den svenska marknaden som för den europeiska. Detta skapar förutsättningar för utveckling samt en trygghet för AD Butik & Bilverkstad även i framtiden.
Vill du vara med på en utvecklande tillväxtresa, då kan detta vara en möjlighet för dig!
Om tjänsten
Vi söker en ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Varberg. Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde snarast.
Tjänsten innebär att arbeta med löpande bokföring inklusive kassaredovisning, moms- och skattefrågor, månadsbokslut och kundkontakter för våra bolag och butiker. Även arbete med kund- och leverantörsreskontra ingår. Vidare innebär rollen också analyser, resultatuppföljning samt löpande förbättringsarbete. Du har interna såväl som externa kontaktytor och du rapporterar till redovisningschefen.
Om dig
Vi söker dig som har minst eftergymnasial ekonomiutbildning samt några års erfarenhet av ekonomiarbete. Saknar du utbildning har du istället förvärvat motsvarande erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete under flera års tid i liknande funktion. Du är van att arbeta i olika affärssystem, har du erfarenhet från Fortnox och AX är detta meriterande.
För att lyckas och trivas i tjänsten krävs struktur, god affärsmässighet och förmåga att leda sig själv. Du har en hög servicenivå och har lätt för att samarbeta. Tjänsten har en stor bredd i arbetsuppgifter, vilket kräver att du är prestigelös och hugger i där det behövs. Du är en god kommunikatör och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vårt erbjudande
Hos oss får du möjlighet att arbeta och utvecklas i ett företag som är på en spännande tillväxtresa. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med korta beslutsvägar och stora möjligheter att göra skillnad. Du kommer till ett sammansvetsat och positivt gäng bestående av engagerade och kompetenta kollegor där du blir en viktig del av teamet.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 15 juni till HR@adsverige.com. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag så maila därför din ansökan redan idag! Har du några frågor kring tjänsten så kontaktar du vår redovisningschef Viktoria Sehlin på telefon 0340-740159.