OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi en Ekonomiassistent som vill vara med att utveckla ekonomifunktionen.
I rollen som Ekonomiassistent arbetar du främst med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, betalningar och övriga ad hoc uppgifter som tillkommer på en ekonomiavdelning. Du kommer rapportera till Ekonomichef.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Fakturering
- In-och utbetalningar
- Leverantörshantering
- Löpande bokföring
- Tillkommande administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontra.
Som person är du driven och ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Du är nyfiken och utvecklingsorienterad på ett sätt som gör att du initierar och fullföljer idéer utan att tappa kvalité.
Du är en prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälper dina kollegor. Har du erfarenhet från arbete i Fortnox är det meriterande. Vidare pratar och skriver du svenska och engelska mycket bra.
Hos vår kund blir du del i ett av Sveriges största bolag i sin bransch.
Du erbjuds en plats i ett positivt och glatt team och chansen att få göra något som verkligen har betydelse.
Tjänsten är placerad i vår kunds moderna kontorslokaler beläget centralt i Stockholm.
För denna tjänst blir du anställd hos Eclipse Sverige AB och arbetar som konsult hos vår kund med stora möjligheter till anställning hos vår kund. Tjänsten är tänkt att starta direkt efter sommaren och därför vill vi ha din ansökan snarast möjligt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att ringa Anders Tegman på telefon 0709-481788