OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent/ Administratör till Stiftelsen Karlstadshus
Om jobbet
Vi söker dig som vill vara med och utveckla en ny organisation på Stiftelsen Karlstadshus som Ekonomiassistent/Administratör!
Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering i Karlstad. Ansökan vill vi ha tillhanda senast 2023-08-27. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan görs via mail: anders.dahlen@stiftelsen-karlstadshus.se
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med VD Anders Dahlén på 070 -5893714
Ansvarsområden
Du hanterar leverantörs- och kundreskontra samt övrig fastighetsadministration. Du erbjuds möjligheten att arbeta i en liten, men effektiv organisation. Det är snabba beslutsvägar och du får chansen att utvecklas, lära dig nytt och bidra med din värdefulla kompetens inom ekonomi. Arbetskulturen präglas av devisen ”frihet under ansvar”.
Utöver ekonomiassistentfunktionen så innebär tjänsten div administrativa arbetsuppgifter.
Periodisering av leverantörsfakturor
Kundreskontra
Löpande bokföring
Kontoavstämning
Kundfakturering
Fakturahantering leverantörsfakturor; registrering, kontering, flöde och betalning
Kvalifikationer
Gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
Tidigare flerårig arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande
Du bör vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Det också viktigt att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat, att möta deadlines samt vara noggrann och ansvarstagande inför dina arbetsuppgifter.
Om Stiftelsen Karlstadshus
Karlstads näst största bostadsföretag
• Antal lägenheter: 2 600 st
• Stadsdelar :Kronoparken, Våxnäs, Norrstrand, Gruvlyckan, Rud och Färjestad.
• Omsättning: ca 200 miljoner kr/år
• Kommande nybyggnadsprojekt: ca 100 lägenheter i ett flerpartsprojekt i stadsdelen Klara samt förtätning i stadsdelen Färjestad
• Fastighetsbeståndet värderat till: ca 2 miljarder kr.