OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I de kommunala bolagen Bärkehus AB, Smedjebacken Energi AB och Smedjebacken Energi Nät AB arbetar vi i en gemensam administrativ stödfunktion på vårt ledningskontor i Smedjebacken. Du blir en viktig kugge i vår verksamhet och får ett tätt samarbete med dina kollegor inom administration liksom med våra driftchefer och externa samarbetspartners.
Ekonomiassistent
Som ekonomiassistent hos oss har du en bred tjänst, med ett roligt och varierande arbete, korta beslutsvägar och möjlighet till personlig utveckling. Våra bolag verkar i spännande och samhällsnyttiga branscher och Smedjebacken är en kommun med positiva vindar och framtidstro. Som anställd hos oss har du bl.a. friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning. Från det att du fyller 40 år omfattas du av ett förmånligt semesteravtal.
Vi söker dig som är strukturerad, handlingskraftig, serviceinriktad samt har förmågan att se helheten. Du är prestigelös och stöttar dina kollegor när det behövs. Du känner dig trygg med att ibland behöva ställa om utifrån verksamhetens behov och för att nå våra mål. Kommunikativ förmåga är en förutsättning, då tjänsten innebär service och samarbete med chefer och övriga kollegor.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du i ett team med allt inom leverantörs- och kundreskontra i de tre kommunala bolagen. Du kommer vara delaktig vid månads- och årsbokslut liksom vid den ständiga utveckling som sker av våra system. Du kommer även vara behjälplig vid övriga administrativa arbetsuppgifter.
Kompetens
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå samt flerårig arbetslivs-erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande. Utbildning/kurser på högskolenivå är meriterande. Du är mycket IT-stark och har goda kunskaper av att arbeta i Excel. Erfarenhet av olika ekonomisystem är meriterande, särskilt Agresso. Du kan uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift. Du bör kunna lämna två referenser.
Tillträde enligt överenskommelse.
Tillsvidareanställning.
Heltid.
Ansökan
Urval sker löpande så ansök redan idag.
Ansökan sker på https://seab.barkehus.se
Välkommen med din ansökan senast den 1 oktober.
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av vår administrativa chef Bibbi Nylander, 0240-66 06 02
Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av Verksamhetsstöd/HR Veronica Lundberg, 0240-66 88 12.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.