OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvård på arbetstid.
Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.
Skinnskattebergs kommun tillhör Finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.
Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!
Vi söker en ekonomiassistent till kommunens centrala ekonomikontor för att säkra upp den långsiktiga bemanningen av löpande redovisning.
Arbetet innebär arbetsuppgifter med i första hand kundreskontran inkl. importer från försystem, leverantörsfakturahantering samt scanning, avstämningar och bokföringsorder.
Vi är en liten avdelning där vi måste kunna upprätthålla funktionerna kontinuerligt. Därför kommer arbetet på sikt successivt utökas till hantering av in/utbetalningar, kassa och dagbokföring.
Vidare innebär det arbete med kontoplan, ansvar och mottagningslistor, internkontroll, kravverksamhet, rutiner och processansvar för delar av den löpande redovisningen.
Vi söker dig som har relevant utbildning från gymnasium eller yrkeshögskola. Du bör ha minst ett års arbetslivserfarenhet av ekonomiassistentarbete.
Som person ser vi gärna att du är ansvarstagande, lyhörd och gillar service. Viktigast är att du har ett intresse av att lära dig mer om ekonomiprocesserna och även tillse att de fungerar effektivt. Vi ser gärna att du har lätt för att få en överblick över dina arbetsuppgifter samt hela ditt uppdrag. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.
Tillsättning sker snarast med löpande urval så är du intresserad tveka inte att skicka in din ansökan direkt!
För oss är det mycket viktigt att Du kommer trivas hos oss, därför erbjuder vi dig bland annat friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider och en engagerad arbetsgrupp!
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
sektorschef Arne Hjorth
0222-451 23
VISION Raili Gustavsson
0222-45135
Personalchef Linda Ahlsén
0222-45189
Miljöinspektör Anna Jansson
0222-451 05
Miljöinspektör Mikael Eriksson
0222-451 09
Miljöinspektör Siv Björkbacka
0222-451 28
rektor Ylva Åkerberg
0222-451 26
Lärarförbundet Marianne Georgsson
0222-45199
sektorschef Per Österberg
0222-451 16
enhetschef Bodil Frölich
0222-45115