OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och vill vara med på en resa i vår start-up? Då ska du läsa vidare!
Om oss:
Hantverkshjälpens grundare har arbetat inom byggindustrin i 30 år och besitter en gedigen branschkunskap. Saknaden av ett komplett system där man kan samla alla viktiga dokument och sköta all administration i har genom åren vuxit sig starkare. Sagt och gjort – ett nytt affärssystem har börjat ta form. Byggbranschen är komplex när det gäller administration. Hantverkshjälpen är både en tjänst och ett affärssystem för hantverkare och företag inom byggnadsindustrin. Vi förmedlar kontakt mellan uppdragsgivare och leverantör MEN tillhandahåller även ett helt system som kommer underlätta administrationen för leverantörerna. Detta gör oss unika på marknaden. Marknaden för onlinetjänster, växer kraftigt och Hantverkshjälpen har utvecklats för att möta morgondagens behov.
Rollen:
I rollen som ekonomiassistent hos oss är det viktigt att är noggrann och har struktur på ditt arbete. Det är också bra om du arbetat i Excel samt har arbetat i något ekonomisystem (Ex. Fortnox, Visma etc). Tjänsten innebär många kontakter så det är viktigt att du är kommunikativ och serviceminded. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.
Arbetsuppgifter:
Löpande bokföring 0–400 verifikationer/mån
Momsredovisning
Avstämning
Månadsvis avstämning av balans- och resultaträkning via mejl eller affärssystem
Inkomstdeklaration
Arbetsgivaravgifter, årsredovisning, leverantörsfakturor, kundfakturor och myndighetspost
Lönehantering
Ansökan
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Skicka din ansökan till nedan e-post och märk ansökan “Ekonomiassistent”. Vid frågor är du välkommen att kontakta Veronica Collins på veronica.collins@hantverkshjalpenonline.se eller 0760592644.
Vi ser fram emot din ansökan!