Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Till vår samarbetspartner inom entreprenad- och projektutveckling söker vi nu en ekonomiassistent. Här får du möjlighet att bli en del av ett härligt börsnoterat bolag med stark tillväxt och korta beslutsvägar. Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande ekonomiroll eller som har en eftergymnasial utbildning inom området och kanske är i början av din karriär!

Arbetsuppgifter
Här ingår du i ett team och du samarbetar nära två ekonomiassistenter tillsammans med redovisningsekonomer och redovisningsansvarig. Du rapporterar till redovisningsansvarig.

Systemen du kommer arbeta i är: Vitec 3L Pro, Ascendo – Scancloud, Pricka Bokslut, Cognos Controller, Capego

Ditt arbete kommer inkludera:

Leverantörsreskontra
Kontakt med leverantörer och kunde
Påminnelsehantering
Inkassohantering
Kundfakturering
Hantera kundinbetalningar
Avstämning kund- och levreskontra
Eventuellt delaktig i visst bokslutsarbete, årsredovisning och inkomstdeklaration (om erfarenhet finns)
Hantering reseräkningar
Beställning av företagskort

Vi söker dig som
Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller några års erfarenhet av arbetsuppgifterna ovan
Besitter flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska






Det är meriterande om du har arbetat inom bygg/fastighetsbranschen och/eller om du har erfarenhet av att arbeta i Vitec 3L Pro, Ascendo – Scancloud, Pricka Bokslut, Cognos Controller och Capego

För att trivas och vara framgångsrik i denna roll, är det viktigt att du är driven, social och bekväm med att interagera med kollegor och externa parter. Här värdesätts din kommunikativa förmåga och flexibla inställning. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann i ditt arbete och har inga problem med att stötta dina kollegor när det behövs.

Vår partner ser gärna att du som medarbetare vågar ta initiativ och är engagerad i att föreslå förbättringar och effektiviseringar. Som en del av vår partners växande företag kommer du att få uppleva korta beslutsvägar och njuta av en sund företagskultur - bland annat erbjuds du frukost varje dag!

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag genom OIO på 12 månader med möjlighet till förlängning. Du erbjuds flexibla arbetstider med möjlighet till distansarbete.

Omfattning: Heltid, 07:30-16:30.
Önskat startdatum: Omgående eller senast januari
Placering: Borås
Lön: Fast månadslön 


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. 

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2023
  • Ansök senast: 18 november 2023

Liknande jobb


21 november 2024