OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu finns chansen att söka ett spännande uppdrag som ekonomiassistent ute hos kund via oss på Randstad. I rollen ansvarar du för att ta hand om kundreskontra, bokföra utställda bankgarantier samt enklare uppgifter i samband med bokslut. Det är en bred tjänst och du behöver gilla att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommer att få möjlighet att använda din kommunikationsförmåga då du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt. Du får möjligheten att bidra med din kunskap och ansvara för utvecklingen av kundreskontraflödet. Har du erfarenhet av en liknande roll och beredd att anta en ny utmaning? Tveka då inte utan vässa pennan och kom in med din ansökan redan idag!
Ansvarsområden
Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Göteborg och arbeta tillsammans med ett ambitiöst och drivet team.
Exempel på arbetsuppgifter
Hantera kundreskontran med god intern kontroll och enligt god redovisningssed.
Ha helhetsansvar för processer och rutiner kopplade till inbetalnings-, krav- och påminnelsehantering för kundfordringar.
Hantera avstämning av koncernmellanhavanden.
Självständigt hantera inbetalningar samt krav- och påminnelsehanteringen.
Initiera och driva förbättringsarbetet av processerna kopplade till kundreskontran med högt kvalitet.
Administrera och bokföra utställda bankgarantier.
Självständigt utföra kontoavstämning och enklare uppgifter i samband med bokslutet.
Utföra avstämning av koncernmellanhavanden.
Utföra och bedöma kreditupplysningar.
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
Erfarenhet av enklare bokslutsarbete
Grundläggande redovisningskunskaper
Goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i engelska (tal och skrift)
Det är meriterande om du tidigare har arbetat att bokföra utställda bankgarantier. För att kunna axla rollen är det viktigt att vara självgående i sitt arbete samtidigt som man på ett ödmjukt sätt kan samarbeta med sina kollegor. Att ha en god analytisk förmåga, att vara ansvarstagande och att vara strukturerad är egenskaper som värdesätts högt. Är du samtidigt prestigelös som person och tycker om att ha en god överblick över många delar kommer du att trivas i rollen. Detta är ett konsultuppdrag via Randstad på 6 månader men kan komma att förlängas ytterligare.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044