OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund är branschledande i Norden inom bygg och anläggning och söker nu en Ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning med omgående start. Mer information om bolaget ges under en första telefonintervju. Välkommen med din ansökan redan idag!
Din roll
Som
ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra
kommer du att hantera leverantörsfakturor och registrering i både i pappers-
och pdf-format. Du jobbar även med utbetalningar, påminnelsehantering, ränta
och moms samt med uppföljning. Du jobbar i flertalet olika ekonomiska system
men även i Excel och övriga Microsoft Office program. Tjänsten är en stor möjlighet för dig som vill in i ekonomibranschen och utvecklas på ett välkänt bolag.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Clevry på inledningsvis 6 månader med mycket goda chanser till förlängning därefter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Fakturahantering
med kontering, påminnelsehantering och inkasso
- Ankomstregistrering
av fakturor och kundfakturering
-
Hantering
av e-fakturor och registreringsunderhåll
- Registrering
av in- och utbetalningar
- Löpande
ekonomisk support
Din profil
Vi
söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt dig som har en
vidareutbildning inom ekonomi och nu är på jakt efter en ny utmaning. Du bör ha
ett stort intresse för ekonomi och siffror samt en grundläggande förståelse för
moms- och skatteregler samt ekonomiska samband. Fördelaktigt är om du har
erfarenhet av leverantörsreskontra. Ett ytterligare krav för denna tjänst är
att du obehindrat kommunicerar på både svenska och engelska i tal och skrift
samt att du har god systemvana i Excel. Det är mycket meriterande om du tidigare
har jobbat med liknande arbetsuppgifter eller med ekonomiadministration.
Som
person tror vi att du som söker är anpassningsbar och strukturerad. Du är även
kommunikativ då du har en supportande roll men också noggrann och skapar lätt
ordning och reda bland dina arbetsuppgifter. Då du i denna roll har varierade
arbetsuppgifter och då arbetstempot bitvis kan skifta ser vi gärna att du är
flexibel men också stresstålig. Givetvis lägger du också en stor vikt vid
kvalitén i ditt arbete och sprider en härlig och positiv energi till kollegor
och kunder!
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar detta företag med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna på: anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)