OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och strukturerad person som har erfarenhet av ekonomiarbete, trivs med kundkontakt och nära samarbeten där du arbetar i en bred roll med många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter? Då är detta tjänsten för dig!
Om företaget
EnBW arbetar med utveckling av solenergi- och vindkraftsprojekt och täcker hela värdekedjan från identifiering av lämpliga lägen till utveckling, byggnation, service & underhåll samt drift och re-powering. Vi är ca 50 medarbetare i Sverige, där ca 20 av oss sitter i Falkenberg men med närmare 27000 kollegor i Europa och främst i Tyskland där vårt moderbolag har sina rötter. Genom vår totala verksamhet är vi ett av Europas största energiföretag med ca 5,5 miljoner slutkunder.
Vad erbjuder rollen?
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar hantering av kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar och fakturering av service- och kundorder. Du kommer att ha ett nära samarbete med serviceavdelningen och dina kollegor på avdelningen. Rollen kan eventuellt framöver innebära löneadministration. Utöver detta kommer du att stötta upp med övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Start: Maj 2023
Ort: Falkenberg
Omfattning: Deltid 80%, rollen är ett föräldrarvikariat på cirka ett år men med chans till förlängning.
Arbetstider: Måndag – fredag, under klassiska kontorstider.
Fördelningen av deltiden sker genom ömsesidig dialog.
För den här tjänsten kommer du att blir anställd av Effektiv och vara uthyrd som konsult till EnBW under uppdraget.
Vem är du?
Vi tror att du har en utbildning inom ekonomi eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och har en god system- och datorvana.
Som person är du driven, engagerad, strukturerad och ordningsam. Du värdesätter nära samarbeten, är en tydlig kommunikatör som alltid strävar efter att leverera en god kvalitet. Vidare har du en hög servicekänsla, ett prestigelöst sätt och är någon som gärna bidrar med energi och arbetsglädje till dina kollegor
Är detta din perfekta match?
Rollen passar dig som vill arbeta med ekonomi på en mindre avdelning med nära samarbete med dina kollegor där du har många kontaktytor och bidrar till ett bolag som möjliggör ett grönare energianvändande och en friskare miljö!
Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.
Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 20 mars 2023. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Ingrid Törngren på ingrid@effektiv.se
Sökord
Ekonomiassistent, ekonomi, löneadministration, fakturering, kundreskontra, leverantörsreskontra, Visma, Kontek, deltid, Falkenberg