OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vår kund och samarbetspartner centralt belägen i Hagastaden söker nu förstärkning i sitt ekonomiteam av en ekonomiassistent! De söker dig som har god kunskap inom yrkesrollen sett till leverantörsreskontra. Du har kanske jobbat extra på ekonomiavdelning under studierna? Eller så har du lång yrkeserfarenhet som ekonomiassistent på leverantörsreskontra och är tillgänglig att ta dig an ett nytt jobb? Urvalet för den här tjänsten sker löpande så om du är intresserad skicka in dina ansökningshandlingar redan idag!
Som konsult hos oss på Randstad Finance får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program. Detta för att du som person ska vara så attraktiv som möjligt på arbetsmarknaden.
Vi vill vara en coachande karriärpartner för våra anställda, både gällande framtida uppdrag och färdigheter. Med ett tätt samarbete med din konsultchef får du kontinuerlig stöttning i hur dina kompetenser kan vässas ytterligare. I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest, som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du har inom ekonomi, för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
ankomstregistrera fakturor
verifiera fakturor och säkerställa att fakturakraven uppnås
rätta fakturafel
supportera leverantörer i fakturafrågor
hantera påminnelser och inkasso
supportera verksamheten över telefon och mail
registrera och administrera leverantörer
på sikt kan rollen omfatta att även finalboka fakturor och lägga upp kunder
Kvalifikationer
För att axla den här rollen väl ska du ha yrkeserfarenhet inom rollen som ekonomiassistent. Du är framåt, nyfiken och lyhörd. Samtidigt trivs du med delvis repetitivt arbete och du brinner för att ge god personlig service. Du är trygg i din yrkesroll och har samlad erfarenhet för att veta vilka uppgifter som ligger inom ditt gränssnitt och vad som skickas vidare till andra avdelningar.
Rollen kräver att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Rollen är tilltänkt att starta omgående och inleds med en individanpassad introduktion för att göra dig självgående på ett par månader. Vår kund och samarbetspartner erbjuder en flexibilitet där medarbetarna förväntas vara på plats på kontoret två dagar i veckan.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044