OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Vi på Vilos Group AB, agenturägare för flertalet släpvagnsmärken i Sverige söker vår nästa kollega!
Om oss
Vilos Group AB är ett etablerat bolag som varit aktivt sedan 1992. Vi är agenturägare av flertalet släpvagnsmärken på den svenska marknaden och jobbar främst B2B. Vi har idag ca etthundra etablerade kunder över hela Sverige, från Norr till Söder. Vår drivkraft är rätt släpvagnsprodukt för varje behov och vi försöker alltid vara det enkla och tillgängliga alternativet för varje kund. Bolaget har 9 anställda.
Vi söker dig
med intresse för ekonomi och redovisning. Du är lyhörd, social och noggrann.
Vad du erbjuds
Du erbjuds en stimulerande och nytänkande arbetsplats som alltid strävar efter bättre processer. Tillsammans med ekonomiansvarig hanterar ni företagets löpande redovisning och rapportering.
Du blir en del av en växande verksamhet med framtidsutsikter. Företaget har under 2023 etablerat nytt centrallager med kontor på 1400kvm där din arbetsdag utgår ifrån, med alla bekvämligheter som nya lokaler erbjuder samt gym och bastu. Du kommer omringas av goda kollegor med gott om humor och positiv inställning till arbetets gång, med mångåriga erfarenheter av företaget.
Din arbetsdag kommer inkludera ansvarsområde inom löpande redovisning i leverantör och kundreskontra, lönehantering och rapportering.
Vad du kommer att jobba med
Som anställd som ekonomiassistent jobbar du huvudsakligen med:
Löpande arbete i kund samt leverantörsreskontra – kontering av leverantörsfakturor, hantera in samt utbetalningar, attest, påminnelse och inkassohantering
Hantera kundtjänst berörande fakturafrågor
Lönehantering och rapportering
Avstämningar och skapa rapportunderlag
Ha en övergripande servicefunktion gentemot organisationen, kunder och leverantörer.
Vem vi söker
Din personlighet (Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper)
Ärlig, seriös och trovärdig
Social och serviceminded
Strukturerad och självgående
Goda kommunikations- och initiativegenskaper
Lösningsorienterad och en färdigställare
Noggrann
Har en vilja för att lära och redo att ta initiativ för att utvecklas inom tjänsten.
Goda datakunskaper
Din bakgrund och erfarenhet
Gymnasial utbildning
Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och/eller löpande redovisning
Du har en vana av att hantera ERP, projektsystem, mejl, excel.
Du pratar flytande svenska.
Övrigt om tjänsten
Placeringsort: Hallsberg Örebro Län
Tjänsten erbjuds som en tillsvidareanställning med en omfattning om 50% med 6 månaders provanställning. Din arbetstid är flexibel men arbetstiden ska i första hand förläggas dagtid mellan kl 07.00 – 16.00. Även distansarbete kan förekomma.
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Du ansöker genom att ta personlig kontakt med CEO, Sara Oliv via mejl Sara@tiki.se. Märk din ansökan med: Ekonomiassistent. Vi tillsätter tjänsten främst efter dina personliga egenskaper.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.