Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Interesta är ett snabbväxande bolag som erbjuder kvalificerad rådgivning inom bostadsrättsutveckling. Våra tjänster omfattar ombildningar av hyresrätter till bostadsrätter, rådgivning vid nyproduktion av bostadsrätter och ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar.
Våra kunder består huvudsakligen av bostadsrättsföreningar, fastighetsbolag, byggbolag och förvaltare i hela Sverige. Vi har på kort tid blivit en av Sveriges ledande rådgivare inom bostadsrätter och står inför en spännande tillväxtresa.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent så ingår du i en liten, sammansvetsad grupp som ansvarar för den ekonomiska förvaltningen av bostadsrättsföreningar. Du kommer fungera som spindeln i nätet i verksamheten och vara en koordinator med ansvar för hålla introduktion för nya kunder, kundservice samt att delar av den ekonomiska processen löper smidigt.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Hålla introduktion för nya kunder (”onboarding”) och säkerställa att alla funktioner, kopplingar och behörigheter läggs upp.
Kundrådgivning (telefon och e-post) mot medlemmar, styrelser och övriga intressenter.
Hantering av leverantörs- och kundreskontra
Posthantering
Sköta fakturering och betalningar
Delta vid samt agera stöd åt förvaltare vid årsbokslut och löpande avstämningar
Övriga administrativa uppgifter relaterade till ekonomifunktionen

Vem söker vi?
Vi tror att du som söker har en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, receptionist, mäklarassistent eller administratör med viss ekonomisk inriktning.
Vi tror att du är social och positiv som tycker om att ha kontakt med människor och sprider glädje omkring dig. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt med en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du sätter kunden i fokus och strävar alltid efter att leverera hög kvalitet. Du har ett siffersinne och du tycker att det är lätt och roligt att ha med siffror att göra.
Vår verksamhet är beroende av olika IT-stöd varför det är viktigt med god IT-vana och systemvana.
Har du erfarenhet av ekonomi- och fastighetssystem är det meriterande, men inget krav.
Vi erbjuder
En central och betydelsefull roll i en växande organisation.
Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.
Ett trevligt arbetsklimat med engagerade och kompetenta kollegor.
Konkurrenskraftig lön och förmåner.

Vi erbjuder en utmanande nyckelroll i en växande organisation där du kommer få spela en nyckelroll i en spännande resa med stora möjligheter att utvecklas inom såväl din roll som företaget i stort.
Utöver trevliga och engagerade kollegor så erbjuder vi dig även en rad olika förmåner och utvecklingsmöjligheter i en kreativ, affärsdriven arbetsmiljö med högt i tak och korta beslutsvägar. Hos oss får du möjlighet att skapa ett stort värde på riktigt. Det du gör, gör direkt skillnad för våra kunder.
Vi erbjuder marknadsmässig lön, telefon/dator, friskvårdsbidrag, utbildningar, sociala aktiviteter och resor. Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Jönköping. Resor i tjänsten kan förekomma.
Start enligt överenskommelse.
Ansökan
Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! Skicka CV och personligt brev till jobb@interesta.se senast den 31 juli 2024. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Eventuella frågor kring tjänster besvaras av Alex Liljeblom, alex@interesta.se, 070-823 9199
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Interesta AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2024
  • Ansök senast: 18 augusti 2024

Postadress

Fordonsvägen 17 6TR
Jönköping, 55302

Liknande jobb


21 november 2024