OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen är en intern stödfunktion med ansvar för Ånge kommuns redovisning, fakturering, fakturahantering, upphandling och löneadministration. Som medarbetare på ekonomiavdelningen kommer du att vara en del i ett arbetslag som består av 15 personer. Fram till i första hand sommaren 2025 är avdelningen i behov av förstärkning.
Ekonomiassistent
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av löpande redovisning och du kommer att ha ett särskilt ansvar för vår leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår mycket kontakter med medarbetare i organisationen, kunder och leverantörer som vi är måna om att bemöta på ett bra och serviceinriktat sätt. Du kommer även att vara delaktig i avdelningens digitaliseringsarbete och andra utvecklingsfrågor. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma.
Övrig information
Heltid, Särskild visstidsanställning, första hand till och med 2025-06-30.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha en dokumenterad kunskap om redovisning samt ha ekonomisk utbildning på eftergymnasial nivå eller motsvarande förvärvat genom erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en van IT-användare och har en god förmåga att sätta dig in i och lära dig olika administrativa system. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom området. Du är en person som är självgående, serviceinriktad, strukturerad och har ett stort engagemang i arbetet. Du tar tag i frågor och löser dem i samförstånd med den det berör. Du tar gärna en aktiv roll i utveckling av nya rutiner och system. Vi lägger stor vikt vid en god samarbetsförmåga. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Fackliga kontakter