Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Qurant är en växande utmanare inom företagshälsa med ett tydligt mål: att skapa friskare företag genom att kombinera smarta digitala lösningar med ett mänskligt bemötande.
Hos oss får du möjlighet att vara del av ett företag som verkligen gör skillnad – både för våra kunder och för ett friskare samhälle. Vi är just nu i en spännande expansionsfas och kan idag räkna några av Sveriges största företag till våra kunder.
Nu söker vi dig – en noggrann och självgående Ekonomiassistent.
Vi behöver förstärkning inom ekonomifunktionen och hämtar också hem delar som tidigare varit outsourcade.
Det är en deltidstjänst på 50% och du rapporterar direkt till CFO. Rollen innefattar en bredd av ekonomiuppgifter, inte minst redovisning, samt ansvar för vårt kontor.


Huvudsakliga ansvarsområden
Löpande bokföring och annan ekonomihantering, såsom kund- och leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar av balanskonton samt momsdeklaration.
Delaktig i månadsavstämningar och månadsrapporter.
Hantera påminnelser och inkassoärenden.
Delta i bokslutsarbetet.
Ge stöd till ekonomichef i övriga ekonomiuppgifter.
Stödja VD och ledningsgrupp med diverse administrativa uppgifter.
Lönehantering kan ingå beroende på din erfarenhet.
Ansvar för kontoret: Vara kontaktperson för städbolag och andra leverantörer, beställa kontorsmaterial, kaffe, frukost och fika samt se till att kontoret fungerar i sin helhet.



Vem är du?
Vi tror att du har utbildning inom redovisning och några års arbetslivserfarenhet. Du trivs i en snabbrörlig miljö och i ett bolag som växer – vilket innebär att arbetsuppgifterna också kan variera ibland. Du är noggrann, självgående och analytisk. Du är också flexibel, prestigelös, nyfiken på att lära dig nya saker och hugger gärna i där det behövs.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och förståelse för ekonomiska flöden.
God redovisningsbakgrund.
Goda kunskaper i Excel.
Kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift.



Det här är vi
Qurant genomsyras av en ”Can do”-attityd där vi gärna gör det lilla extra för våra kunder. Vi har den bästa digitala hälsoplattformen för företag i Sverige och höga ambitioner för framtiden. Vi är nytänkande, proaktiva, enkla och omtänksamma – det är så kollegorna beskriver Qurant som arbetsplats. Och visste du att 97 % av våra kunder är nöjda med samarbetet med oss?
Söker du ett högre syfte – där du får vara med och skapa både friskare arbetsplatser och ett friskare samhälle – samtidigt som du utvecklas inom din expertis, då kan vi vara rätt arbetsplats för dig.


Är du intresserad?
Rollen är en tillsvidareanställning med provanställning. Ditt arbete utgår från vårt trevliga huvudkontor i centrala Stockholm. Det finns även möjlighet till hybridarbete.
Om du har frågor om tjänsten så slå gärna vår CFO Maria Schützer Funk en signal på 0708-10 20 04. Notera att detta är en deltidstjänst, upp till 50%.
Intresserad? Skicka din ansökan till maria@qurant.se
Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Intervjuer sker löpande, så ansök redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qurant Företagshälsa STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2024
  • Ansök senast: 13 oktober 2024

Postadress

Drottninggatan 71C
STOCKHOLM, 11136

Liknande jobb


21 november 2024