EKONOMIASSISTENT

Arbetsbeskrivning

ArbetsuppgifterI din roll som Ekonomiassistent kommer du att stötta vår kunds ekonomer i olika arbetsuppgifter.Arbetet innebär i huvudsak hantering av olika typer av fakturor (konteringar). Du kommer att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut, reserveringar, kontoavstämningar med mera.Ekonomiassistenten kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.
Ingen dag är den andra lik och för rätt person finns utvecklingsmöjligheter samt olika spännande arbetsuppgifter att ta sig an. Kvalifikationer Du har en högskoleutbildning alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller minst 5 års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering.
Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering inom de senaste 7 åren från UBW/UNIT4/Agresso.
Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör.
Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör/Ekonomihandläggare inom offentlig sektor.
Du har goda kunskaper i Excel.
Du har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen.
Det är meriterande om du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av huvudboksmodul i UBW/UNIT4/Agresso.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Ekonomiassistent söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och tar egna initiativ. Du är flexibel och anpassar dig lätt efter arbetsbelastningen, samtidigt som du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation. Med din ödmjuka inställning skapar du snabbt förtroende och bygger relationer. Du arbetar självständigt och målinriktat, är lösningsorienterad och tar gärna initiativ. Din nyfikenhet driver dig att ständigt lära och utvecklas i din roll.
Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider där kund erbjuder en hybrid arbetsmodell. Vår kund önskar start 2024-12-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-01 med möjlighet till i ytterligare 12 månader. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm eller Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-10-02.
Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.Processen för säkerhetsprövning och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 15 mars 2025

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


21 november 2024